Sociālo prasmju veidošanās iespējas 5 - 7 gadus veciem bērniem rotaļdarbībā
Author
Kozlova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: „Sociālo prasmju veidošanās iespējas 5 ‒ 7 gadus veciem bērniem rotaļdarbībā”. Darba autore: Anna Kozlova Bakalaura darba mērķis ir analizēt un pētīt pedagoģiskos paņēmienus, kā sekmēt sociālo prasmju attīstību 5 ‒ 7 gadus veciem bērniem rotaļdarbībā. Pētījuma problēma un iegūtie dati: Cilvēks ir sociāla būtne, kura socializācijas process norit visa mūža garumā, taču visintensīvāk sociālās prasmes var apgūt tieši pirmsskolas vecumā. Sociālo prasmju trūkums būtiski samazina dzīves kvalitāti. jo sociālās prasmes ietver savstarpējas sadarbības, saskarsmes, komunikācijas, pašorganizācijas prasmes, emociju regulēšanas prasmes, kultūras un higiēnas prasmes. Ja bērns pirmsskolas vecumā šīs prasmes nav veiksmīgi apguvis, tas traucēs viņa tālākajai dzīvesdarbībai, piemēram, dodoties tālāk uz skolu. Iegūtie rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi. Mērķtiecīgi organizējot rotaļdarbību, bērnam ir iespējams apgūt sociālās prasmes, jo rotaļa ir galvenā bērna darbība, kurā bērns ir aktīvs darītājs un skolotājs darbojas kā palīgs un virzītājs, kurš pamana, uzklausa un dod padomu. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas, kuras kopā sastāda 61 lapaspuses. Darbā ietilpst 8 tabulas, 9 attēli un 5 pielikumi. Darbā tika izmantoti 44 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, rotaļdarbība, bērns, pirmsskola, socializācija. Title of the bachelor’s thesis: Learning through play: Interventions to develop social skills in 5 – 7 years old. The Author: Anna Kozlova The aim of the work is to analyse and study the pedagogical techniques that would develop social skills in 5 – 7 years old through play. Research problem and results: Humans are social beings whose socialization process takes place throughout life, however, social skills can be acquired most intensively at pre-school age. Lack of social skills significantly reduces the quality of life, as social skills include interpersonal and communication skills, self-organization skills, emotion regulation skills, cultural and hygiene skills. If the child has not successfully acquired these skills at the pre-school age, it will interfere with his further life, for example, going on to school. The obtained results confirmed the hypothesis that by purposefully creating play, it is possible for a child to acquire social skills, because play is the main activity of the child, in which the child is an active doer and the teacher acts as an assistant and facilitator who notices, listens and gives advice. The bachelor’s thesis consists of two parts – theoretical and practical parts, which together make up 61 pages. The work includes 8 tables, 9 figures and 5 appendices. 44 sources of information were used in the work. Key words: social skills, play, child, preschool, socialization.