Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorAleksejeva, Evija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:09Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75321
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50408
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: “3 – 5 gadīgu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”. Pētījuma mērķis: pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu vērtību izpratnes veidošanā. Izvirzītā hipotēze: bērna vērtību izpratne literāro darbu iepazīšanas procesā tiek sekmēta, ja: 1.lasīšanai tiek izvēlēti vecumposmam atbilstoši literārie darbi; 2.tiek izvēlēti metodiskie paņēmieni, kas sekmē izpratni par izlasīto un vērtībām; 3.tiek radīta emocionāla un atbalstoša pedagoģiskā vide. Pētījuma uzdevumi: 1.Pētīt psihologu, pedagogu un filozofu atziņas par vērtībām. 2.Teorētiski pētīt pirmsskolas bērnu psihiskās attīstības likumsakarības. 3.Teorētiski un praktiski pētīt literatūras nozīmi bērna personības attīstībā. 4. Apkopot un analizēt iegūtos rezūltātus. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Teorētiskajā daļā aplūkota vērtību izpratne dažādu autoru skatījumā un literāro darbu nozīme ētisko vērtību veidošanā, sniegts pirmsskolas vecuma bērnu vispārējais raksturojums, kā arī apskatīti metodiskie paņēmieni bērnu vērtībizpratnes sekmēšanai. Darba praktiskajā daļā veidots pētāmās grupas raksturojums, aprakstīta pētījuma norises gaita, kā arī veikts pētījuma rezultātu apkopojums un sniegta salīdzinošā analīze. Atslēgas vārdi: vērtības, vērtību izpratne, pirmsskolas vecumposms, literārie darbi Lappušu skaits : 57 Attēlu skaits : 3 Tabulu skaits : 3 Pielikumu skaits: 9 Literatūras avoti: 39
dc.description.abstractThe theme of the qualification work is the following : “Awareness – raising of values of 3 – 5 years – olds in the process of knowledge of literal works.” The aim of the work is to study : to study the possibilities of using literary works in forming the understanding of children’s values. The hypothesis of the work is the following: the process of formation of values for children is encouraged by literary works on the following conditions: 1.The literary works are chosen according to the age group. 2.The methods which are chosen promote understanding of texts and increase of comprehension of values. 3.The pedagogical environment is emotionally supportive. The tasks of the study were the following: 1.To study the concepts of psychologists, pedagogues and philosophers regarding values. 2.To study the theoretical sources of the mental development of children. 3.To study the importance of literature in the development of the child’s personality both in theoretical and practical way. 4.Summarize and analyze the obtained results. The work consists of the introduction, the theoretical part, the practical part, conclusions, proposals, the list of references and appendixes. The theoretical part comprises the overview of concepts of values provided by different authors, the importance of literary works in the formation of ethical values, general characteristics of pre-school students and methodological approaches to the formation of values for children. The practical part consists of the characteristics of the study group, the description of the practical process of the study, the summary and the comparative analysis of the results. Keywords: values: understanding of values, pre-school, literary works. Page count: 57 Number of tables: 3 Number of pictures: 3 Number of attachments: 9 Literature sources: 39
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjectvērtību izpratne
dc.subjectpirmsskolas vecumposms
dc.subjectliterārie darbi
dc.title3 – 5 gadīgu bērnu vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeAwareness – raising of values of 3 – 5 years – olds in the process of knowledge of literal works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record