Kustību rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu motoro prasmju attīstībai pirmsskolā
Author
Vītola, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Kustību rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu motoro prasmju attīstībai pirmsskolā. Darba autore: Elīna Vītola Darba zinātniskā vadītāja: Doc. Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Pētījuma priekšmets: bērnu motorās prasmes Pētījuma objekts: kustību rotaļas pirmsskolā Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt kā kustību rotaļas pirmsskolā sekmē 5-6 gadus vecu bērnu motoro prasmju attīstību. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par motorām prasmēm un to attīstību. 2.Analizēt literatūru par bērnu vecumposmu un kustību rotaļām pirmsskolā. 3.Pārbaudīt teorētiskās atziņas empiriskā pētījumā, lai rastu atbildi uz pētījuma jautājumu un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma jautājums: kā kustību rotaļas pirmsskolā sekmē 5-6 gadus vecu bērnu motoro prasmju attīstību. Pētījuma metodes Teorētiskā: literatūras analīze. Empīriskās: 1.Pedagoģiskais vērojums; 2.Situācijas analīze. Pētījuma bāze: Amatas novada PII ,,X” , vecākā pirmsskolas vecuma 10 bērni. Darbā ir – 52 lpp. 5 attēls, 4 tabulas, literatūras sarakstā ir 47 nosaukumi (latviešu, angļu un krievu valodā). Atslēgas vārdi: pamatkustības, kustību rotaļas, motorās prasmes. Subject of qualification work: Movement games for the development of motor skills for children aged 5-6 in preschool. Author of the work: Elina Vītola Scientific Head of Work: Doc. Dr. Ped. Daiga Kalera-Gasparovica Subject matter of study: children's motor skills Subject of study: pre-school movements The purpose of the qualification work: Theoretically, to clarify and empirically test as a preprimary game contributes to the development of motor skills for children aged 5-6. Study tasks: 1. Analyse the literature on motor skills and their development. 2. Analyse the literature on children's old and moving games in preschool. 3. Examine theoretical findings in an empirical study to find an answer to a study question and analyse the results obtained. The question of the study: how movements in preschool contribute to the development of motor skills for children aged 5-6. Study methods Theoretical: analysis of literature. Empirical: 1. Pedagogical observation; 2. Analysis of the situation. Study base: Amatas lead PII, X, 10 children of the older pre-school age. At work – 52 pages Figure 5, 4 tables, the literature list contains 47 names (in Latvian, English and Russian). Key words: basic movements, movement games, motor skills.