Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorKorna, Loreta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:12Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75331
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50412
dc.description.abstractBakalaura darba temats – Literārie darbi radošuma sekmēšanai jaunākā skolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis – Pētīt skolēnu radošuma atraisīšanu un veidošanos literāro darbu analīzes procesā. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par radošumu. 2.Izzināt sākumskolas vecuma bērnu radošuma veidošanos. 3.Pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas skolēnu radošuma atraisīšanā un sekmēšanā. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu, psihologu un filozofu teorētiskās atziņas par radošumu un tā veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem, kā arī analizēta teorija par literāro darbu izmantošanas iespējām radošuma sekmēšanā jaunākā skolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma organizācijas un metožu raksturojums, izstrādāti kritēriji skolēnu radošuma vērtēšanai, ir izveidots skolēnu radošuma raksturojums pētījuma sākumā un beigās. Pētījumā ir atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, iegūtie rezultāti ir apkopoti, analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās, Ir izstrādāti ieteikumi vecākiem bērnu radošuma atraisīšanai un sekmēšanai. Pētījuma gaitā ir apstiprinājusies izvirzītā hipotēze –literārie darbi atraisa un sekmē skolēnu radošumu tad, ja tie atbilst viņu interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai, ja tiek atbalstīta skolēnu radošā pašizpausme. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, 18 attēli, 5 tabulas, 6 pielikumi, secinājumi, 42 izmantotās literatūras avoti. Bakalaura darba apjoms ir 67 lpp. Atslēgas vārdi – radošums, kreativitāte, radoša aktivitāte, literārie darbi, sākumskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractBachelor's Work Theme: Literary works to promote creativity for children of the youngest school age. The aim of the study: To explore the unlocking and building of the creativity of the pupils in the process of analysing literary works. The objectives: 1.To analyze the theories of pedagogy and psychology scientists about creativity. 2.To explore the creativity of children of primary school age 3.Explore ways of exploiting literary works to unlock and promote the creativity of pupils. The theoretical part provides theoretical insights from educators, psychologists and philosophers of the formation of creativity for children of the youngest school age, as well as an analysis of the theory of how to use literary works to promote creativity for children of the youngest school age. The empirical section provides a description of the organisation and methods of the study, draws up criteria for evaluating the creativity of pupils, establishes a profile of the creativity of pupils at the beginning and at the end of the study. The study reflects the practical work with children, the results obtained are summarised, analyzed and reflected in tables and charts. Recommendations have been made for parents to unleash and promote the creativity of children. The proposed hypothesis has been confirmed in the course of the study: literary works unleash and promote the creativity of pupils when they are in line with their interests, experience and specific situations, provided that the creative self-expression of pupils is supported. Structure of work: introduction, 2 chapters with subdivisions, 18 pictures, 5 tables, 6 annexes, conclusions, 42 sources of literature used. The amount of bachelor's work is 67 pages. Key words: creativity, creativity, creative activity, literary work, children of primary school age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectkreativitāte
dc.subjectradoša aktivitāte
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectsākumskolas vecuma bērni
dc.titleLiterārie darbi radošuma sekmēšanai jaunākā skolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeLiterally works to promote creativity for children of pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record