Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas skaitļu apguves veicināšanā skolēniem matemātikas mācībā 1.klasē
Author
Laiviņa, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas skaitļu apguves veicināšanā skolēniem matemātikas mācībā 1.klasē” Bakalaura darba autors: Sanita Laiviņa Zinātniskā darba vadītājs: asoc. prof., Dr. paed. Ineta Helmane Mērķis: Pētīt skaitļu apguves veicināšanu darbā ar informācijas komunikāciju tehnoloģijām un apkopot ieteikumus informācijas komunikāciju tehnoloģiju izmantošanas iespējām skaitļu apguves veicināšanai matemātikas apguvē sākumskolā. Hipotēze: Skolēnu 1.desmita un 2.desmita skaitļu apguve tiks veicināta, ja matemātikas mācību saturs 1.klasē skaitļu apguvē tiks papildināts ar informācijas un komunikāciju tehnoloģiju sniegtajām iespējām. Darba pirmajā nodaļā darba autore apkopoja literatūru par informācijas un komunikāciju tehnoloģijām, par skaitļu apguvi sākumskolā, kā arī par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu skaitļu apguves veicināšanai sākumskolas 1.klasē. Darba otrajā nodaļā darba autore aprakstija pētijumā iegūtos rezultātus, tā gaitu un ieteikumus skaitļu apguves veicināšanai izmantojot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas. Izstrādājot šo darbu darba autore nonāca pie secinājuma, ka informācijas un komunikāciju tehnoloģiju mērķtiecīga izmantošana var veicināt 1.klases skolēnu skaitļu apguves procesu, uzlabojas skolēnu prasme noteikt lietu daudzumu tās neskaitot. Kopējais bakalaura darba apjoms ir 60 lpp, 1 tabula, 15 attēli, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits 59. Atslēgas vārdi: skaitļu izjūta, skaitļu apguve, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas ikdienā. The topic of the Bachelor’s thesis: “Pupils number acquisition within information and communication technologies in mathematics in the 1st grade” Author of the Bachelor's thesis: Sanita Laiviņa Bachelor’s thesis supervisor: asoc. prof., Dr. paed. Ineta Helmane The Aim of the research: to explore how information and communication technologies can promote pupils number acquisition and to compile recommendations about information and communication technology uses in learning mathematics to promote the acquisition of numbers in the 1st grade of primary school. Hypothesis: Pupils learning the first ten numbers and second ten numbers will be promoted if the content of mathematics studies in the 1st grade in the acquisition of numbers will be supplemented with the opportunities of information and communication technologies. In the first chapter of Bachelor`s thesis, the author compiled literature on information and communication technologies, on the acquisition of numbers in primary school and the use of information and communication technologies to promote the acquisition of numbers in the 1st grade of primary school. In the second chapter of Bachelor`s thesis, the author describes the results of the study, its progress and gives recommendations how to improve the acquisition of numbers using information and communication technologies. In developing this Bachelor`s thesis, the author concluded that the purposeful use of information and communication technologies can promote the process of learning the numbers in the 1st grade of primary school. It also improves pupil’s ability to determine the number of things without counting them. Bachelor's thesis contains 60 pages, 1 table, 15 figures, 59 information resources in the bibliography. Keywords: number sense, number learning, information and communication technologies, information and communication technologies in everyday life.