Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorNovikova, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:13Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75337
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50414
dc.description.abstractDarba autore: Svetlana Novikova Darba zinātniskā vadītāja: Mg.psych., Mg.paed. Ilze Kricka Darba nosaukums: „Jaunākā vecuma bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē” Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt psiholoģisko un pedagoģisko nosacījumu efektivitāti jaunākā vecuma bērnu adaptācijas periodā pirmsskolā. Pētījuma hipotēze: bērnu sociālā adaptācija noritēs sekmīgāk, ja komplektējot grupas, tiks regulēts bērnu skaits grupās; tiks veidota sadarbība ar ģimeni; vecāki būs ieinteresēti adaptācijas procesā un atbalstīs savu bērnu. Pētījuma metodes: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; pedagogu un vecāku anketēšana; sarunas ar vecākiem; bērnu uzvedības novērošana; bērnu attīstības līmenis runas spējās. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā ir izzināti aktuālākie teorētiskie jautājumi par bērnu sociālās adaptācijas norisi. Otrajā daļā ir raksturoti bērnu attīstības svarīgākie posmi, ir izzināti dažādi ģimeņu tipi un viņu ietekme uz bērna attīstību, ir aprakstīts praktiskais pētījums. Darba praktiskajā daļā autore ir īstenojusi trīs pētījuma posmus: konstatējošo, formatīvo un kontroles posmu. Pirmajā pētījuma posmā autore ir atklājusi jaunākā vecuma bērnu adaptācijas pirmsskolas izglītības iestādē līmeni. Otrajā posmā ir veikts psihoprofilaktiskais un korekcijas darbs, lai risinātu problēmas, kas konstatētas sākotnējā bērnu pielāgošanās periodā pirmsskolas izglītības iestādē. Kontroles posmā ir salīdzināti rezultāti, kas gūti adaptācijas perioda sākumā un pēc viena mēneša ilga bērnudārza apmeklējuma. Kontroles un konstatējošā posma rezultātu atšķirības ļāva secināt, ka autores izvēlēto pasākumu izmantošana ir bijusi veiksmīga. Darbs sastāv no 55 lappusēm, 5 attēliem, 2 tabulām, 40 bibliogrāfiskā saraksta vienībām, 6 pielikumiem. Atslēgas vārdi: adaptācija, pirmsskola, jaunākā vecuma bērni, apstākļi, ieteikumi.  
dc.description.abstractAuthor of the paper: Svetlana Novikova. Adviser: Mg.psych., Mg .paed. Ilze Kricka Title of the paper: Adaptation of Younger Children to the Conditions of Pre-school Education Organization: The question of the research: social adaptation of children will be more successful if: count of children in groups will be adjusted when forming groups; there will be cooperation with family; parents will be interested in this process and will support their child. Goal of the paper: to theoretically develop and test the effectiveness of psychological and pedagogical conditions of the accompaniment during the adaptation period. Methods of research: analysis of pedagogical and psychological literature mediatizing of teachers and parents conversations with parents observation of children behavior interviews with children In the practical part the author carried out three research stages: observational, formative and control experiments. In the first phase of the experiment, the author revealed the level of adaptation of the youngest children to the conditions of the pre-school educational establishment. In the second phase, psycho-preventive and corrective work was undertaken to address the challenges that children encountered during the initial period of adjustment to pre-school settings. In the control phase, the results were compared at the beginning of the adaptation period and one month after the children attended the kindergarten. The differences between the control and the experimental results gave reason to conclude that the measures chosen by the author were effective. Paper consists of 55 pages, 5 figures, 2 tables, 40 bibliographical list units, 6 appendices. Keywords: adaptation, preschool, youngest children, circumstances, recommendations.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija, pirmsskola, jaunākā vecuma bērni, apstākļi, ieteikumi.
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectjaunākā vecuma bērni
dc.subjectapstākļi
dc.subjectieteikumi
dc.titleJaunākā vecuma bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeAdaptation of Younger Children to the Conditions of Pre-school Education Organization
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record