Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorŠusta, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:15Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75375
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50419
dc.description.abstractLatvijā un visā pasaulē strauji pieaug bērnu skaits ar agresīvu uzvedību, šo bērnu vecums strauji kļūst jaunāks. Pirmsskolā nereti novērojama pedagogu bezspēcība un neziņa, kā mazināt agresīvu bērna uzvedību. Pētījuma mērķis ir izzināt bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba autore – Laura Šusta izvirza šādu pētījuma jautājumu: ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem vissekmīgāk iespējams mazināt bērnu agresīvu uzvedību pirmsskolā? Kvalifikācijas darbu veido divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pētāmo problēmu. Tiek pētīta agresijas būtība, izzināti agresijas cēloņi, veicinošie faktori, pētīti pedagoģiskie paņēmieni, ar kuru palīdzību pedagogam veiksmīgāk mazināt agresīvas uzvedības izpausmes vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā tiek veikta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu agresīvas uzvedības un pedagogu pielietoto pedagoģisko paņēmienu novērošana ikdienas situācijās, pedagogu, atbalsta personāla intervēšana un veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Kvalifikācijas darbs sastāv no 55 lappusēm, tajās iekļautas divas tabulas un četri attēli. Kvalifikācijas darbā izmantoti 46 literatūras avoti un pievienoti četri pielikumi. Atslēgas vārdi: agresija, agresīva uzvedība, agresīvas uzvedības novēršana, vecākā pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractThe number of children with aggressive behavior is growing rapidly in Latvia and around the world, and the age of these children is rapidly becoming younger. In preschool teachers are often powerless and do not know how to reduce the child's aggressive behavior. The aim of the research is to find out the possibilities of preventing aggressive behavior of children in the older preschool age. The author – Laura Šusta of the thesis raises the following research question: what are the most effective pedagogical ways to reduce children's aggressive behavior in preschool? The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the pedagogical and psychological literature on the research problem. The essence of aggression is studied, the causes of aggression, contributing factors, pedagogical techniques are studied, with the help of which the teacher can more successfully reduce the manifestations of aggressive behavior in older preschool children. In the empirical part, the aggressive behavior of older preschool children and the pedagogical techniques used by teachers are observed in everyday situations, teachers and support staff are interviewed and a pedagogical experiment is performed. The qualification work consists of 55 pages, it contains two tables and four pictures. 46 literature sources have been used in the qualification work and four appendixes have been added. Key words: aggression, aggressive behavior, prevention of aggressive behavior, older preschool children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectagresija
dc.subjectagresīva uzvedība
dc.subjectagresīvas uzvedības novēršana
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.titleBērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativePossibilities of preventing agressive behaviour in older preschool aged children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record