Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorSīmane, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:16Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75384
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50422
dc.description.abstractDarba autore ir Laura Sīmane. Kvalifikācijas darbs tiek veikts par tēmu “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā”. Mērķis ir pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Pirmā darba nodaļa ir par iztēli un tās procesu dažādu pedagogu un psihologu teorijās. Tā sastāv arī no teorētiskās informācijas par to kā notiek iztēles attīstība, kādi nosacījumi pastāv, lai tās attīstība noritētu veiksmīgi un pilnvērtīgi. Tiek aprakstīti arī pedagoģiskie paņēmieni un metodes, kā arī pedagoga loma bērna attīstībā. Otrā darba nodaļa sastāv no divām apakšnodaļām, kas savā starpā ir saistītas. Nodaļās tiek raksturotas bērna attīstības likumsakarības vidējā pirmsskolas vecumā. Pirmā apakšnodaļa ir par kognitīvo attīstību, savukārt otrā apakšnodaļa ir par emocionālo attīstību. Empīriskā pētījuma daļā tika pētīts ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem vislabāk var attīstīt bērna iztēli literāro darbu iepazīšanas procesā. Pedagoģisko paņēmienu pielietošanā tika izmantoti dažādi literārie darbi, kuros bija gan attēli, gan teksts dažādās proporcijās. Tika pētīti seši paņēmieni, no kuriem par noteikti veiksmīgiem tika atzīti četri un diviem paņēmieniem ir nepieciešamas korekcijas un uzlabojumi. Tika noskaidrots arī pedagogu viedoklis par pedagoģiskajiem paņēmieniem un to izmantošanu iztēles attīstībā. Atslēgas vārdi: iztēle, vidējais vecumposms, pirmsskola, kognitīvā attīstība, emocionālā attīstība, literārie darbi. Darba apjoms: Lapaspušu skaits – 69, tabulu skaits - 12, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits - 55.
dc.description.abstractThe author of the thesis is Laura Simane. The topic of the qualification thesis is “Development of imagination in 4 – 5 year old children during the process of familiarization with literary works”. The goal is to study the development of imagination in 4 – 5 year old children during the process of familiarization with literary works. The first chapter examines theories about imagination and its processes as proposed by various educators and psychologists. It also consists of theoretical information about the development of imagination and what are the conditions for its successful and full development. It also outlines pedagogical practices and methods, as well as the educator’s role in children’s development. The second chapter consists of two interconnected subchapters. Both chapters detail the regularities found in the development of 4 – 5 year old age children. The first subchapter’s subject is cognitive development, while the subject of the second subchapter is emotional development. The empirical research part deals with determining which pedagogical practices best help develop a child’s imagination during the process of familiarization with literary works. Different literary works were used during the application of the pedagogical practices; consisting both of pictures and text in different proportions. Six pedagogical practices were examined, from which four were concluded to be effective and two which are in need of corrections and improvements. The opinion of teachers about pedagogical practices and their use in the development of imagination was also clarified. Keywords: imagination, pre-school age, cognitive development, emotional development, literary works. The qualification thesis consists of 69 pages, 12 tables and 55 bibliography units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectiztēle
dc.subjectvidējais vecumposms
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectkognitīvā attīstība
dc.subjectemocionālā attīstība
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeDevelopment of imagination in 4 – 5 year old children during the process of familiarization with literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record