Dziedāšana- pirmsskolas vecuma bērnu (4-5 gadi) runas attīstības sekmētāja
Author
Gulbe, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Dziedāšana- pirmsskolas vecuma bērnu (4-5 gadi), runas attīstības sekmētāja”. Darba autore: Elīna Gulbe Darba vadītāja: Mg. Paed. Baiba Brice Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pētīt 4 – 5 gadus vecu pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas ikdienā pielietotas dziedāšanas rezultātā. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 7 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā darba autore veic pedagogu un psihologu teorētisko atziņu izpēti un apkopojumu – valodas un runas termina, vidējā pirmsskolas vecumposma un runas attīstības īpatnību raksturojumu. Otrajā nodaļā tiek apkopota un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par dziedāšanu, dziedāšanas procesu nozīmi un tā pielietošanu darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem. Trešajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā tiek veikta pētījumā iesaistīto bērnu runas attīstības diagnostika. Izstrādāta programma ar muzikālajām darbībām – dziesmu dziedāšana, rotaļas ar dziedāšanu, kā arī muzikāli vingrinājumi, kas izmatojami bērnu runas attīstības sekmēšanā, un īstenojama pedagoģiskajā procesā. Pēc programmas izstrādes tiek veikta atkārtota bērnu runas attīstības diagnostika un apkopoti rezultāti, kas ļauj apstiprinoši atbildēt uz pētījumā izvirzīto jautājumu: Vai ikdienā pielietota dziedāšana var sekmēt runas attīstību? Darba noslēgumā apkopoti vecāku anketēšanas rezultāti, veikti darba autores secinājumi un izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lpp., 10 attēli, 2 tabulas, 40 literatūras avoti un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi : 4 – 5 gadus veci bērni, runa, runas attīstības sekmēšana, dziedāšana. Qualification paper subject: “Singing as a speech development for preschool - age children (4-5 years old)” Author: Elīna Gulbe Supervisor: Mg. Paed. Baiba Brice The Goal of the qualification paper: By applying theory and researching practically 4-5 years old preschool-age children’s speech development possibility in day to day life by singing daily. Content of the qualification paper: The paper consists of 3 sections and 7 subsections. First section: The author concludes and examines the theoretical findings by educators and psychologists on language and speech term and preschool age average speech development features. Second section: The author concludes and analyzes pedagogical and psychological literature about the singing, singing process meaning, and the use of it in the working process with preschool-age children. Third section: The author concludes empirical research, where the author analyzes speech development diagnostics on the children involved in the research. The author develops a program with musical activities- song singing, activities with singing and musical exercises that are used to develop speech skills for children and are practical in the pedagogical process. After the development of the program, the author concludes repeated children’s speech development diagnostics and concluded results, which gives a positive answer for the research paper question - Could singing in everyday life increase speech development? At the end of the qualification research paper, the author concludes and analyzes the questionnaire results. Lastly, the author concludes the conclusions from the research and gives further recommendations for preschool teachers. The extent of the qualification paper: The qualification paper consists of 44 pages, 10 images, 2 tables, 40 literature sources, and 3 attachments. Keywords: 4-5-year-old children, speech, speech development facilitator, singing.