Rotaļa-runas attīstības veicinātāja vidējā pirmsskolas vecuma posmā
Author
Drozdova, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Rotaļa-runas attīstības veicinātāja vidējā pirmsskolas vecuma posmā Darba autore: Dace Drozdova Darba vadītāja: Inese Eglīte Mērķis: teorētiski izzināt un praktiski izpētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas veicināšanu rotaļā. Pētījuma objekts: vidējā pirmsskolas vecuma bērna runas attīstība. Pētījuma priekšmets: rotaļa vidējā pirmsskolas vecuma bērrniem . Hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runa rotaļās tiks veicināta, ja: •skolotājs mērķtiecīgi atlasīs rotaļas, ņemot vērā bērnu valodas attīstības likumsakarības un intereses; •tiks nodrošināta rotaļām atbilstoša pedagoģiskā vide; •bērni aktīvi iesaistīsies rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psihaloģisko literatūru par bērnu runas attīstību. 2. Raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētījuma problēmas skatījumā. 3.Analizēt pedagogu un psihalogu atziņas par runas sekmēšanas iespējām ar rotaļas palīdzību. 4.Prakstiski pētīt bērnu valodas sekmēšanas iespējas rotaļās. Pētījuma metodes: •Teorētiskā: pedagoģiskās un psihaloģiskās literatūras analīze; •Empīriskās: bērnu pedagoģiskā novērošana, izmēģinājumdarbība, skolotāju anketēšana; •Iegūto datu apkopošana un analīze Kvalifikācijas darba apjoms: attēli 11 , tabulas 4, izmantotās literatūras avoti 66 The theme of the work: Play-speech development facilitator in the middle pre-school Age, The author of the work: Dace Drozdova The supervisor of the work: Inese Eglīte The goal of the research: Explore opportunities for middle-aged children to stimulate speech through play The object of the research: the speech of an average preschool child The subject of the research: speech classes for middle-aged children in the pedagogical process Hypothesis: the speech of middle-school children in play will be encouraged if: • The teacher will purposefully select games, taking into account the regularities and interests of children's language development; •A pedagogical environment appropriate to the play will be provided; •Children will be actively involved in play Research tasks: 1.Analyze pedagogical and psychological literature on children's speech development; 2.To characterize the regularity of the development of middle school age children from the point of view of the research problem. 3.To analyze the findings of teachers and psychologists about the possibilities of speech facilitation through play. 4.To study in practice the possibilities of promoting children's language in games. Research methodology: •Theoretical: analysis of pedagogical and psychological literature; • Empirical: pedagogical observation of children, pilot activities, teachers' questionnaires; •Collection and analysis of the obtained data The content of the work: pictures 11, tables 4, used information sources 66