Sensorās attīstības veicināšana 3 – 5 gadus vecu bērnu dabaszinātņu jomas rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Ošeniece, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Ieva Ošeniece. Kvalifikācijas darba vadītāja: Anna Līduma. Temats: Sensorās attīstības veicināšana 3 – 5 gadus vecu bērnu dabaszinātņu jomas rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma objekts: Rotaļnodarbība dabaszinātņu jomā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma priekšmets: 3 – 5 gadu vecu bērnu sensorā attīstība. Pētījuma mērķis: Pētīt 3 – 5 gadu vecu bērnu sensoro attīstību dabaszinātņu jomas. Darba saturs: 56.lpp., 3 pielikumi, 3 tabulas, 14 attēli. Kvalifikācijas darbā tiek pētīta 3 – 5 gadus vecu bērnu sensorā attīstība un tās izmaiņas, pievēršot uzmanību maņām dabaszinātņu jomas rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek pētīta atbilstoša literatūra, informācija apkopota sensoro kritēriju tabulā un izmantota praktiskajā daļā. Praktiskajā daļā atspoguļoti iegūtie bērnu sensorās attīstības sākuma un beigu rezultāti līmeņos pēc teorētiskās daļas izstrādātajiem kritērijiem. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem tiek secināts, ka 3 – 5 gadus vecu bērnu sensorā attīstība tiek pozitīvi sekmēta mērķtiecīgi plānotās dabaszinātņu jomas rotaļnodarbībās. Atslēgvārdi: sensorā attīstība, 3 – 5 gadus veci bērni, dabaszinātņu joma, attīstība. The author of the work is Ieva Ošeniece. Overview of the work by Anna Līduma. Topic: sensory development in the field of science for children aged 3 – 5 years in a pre-school educational institution. Object of the research: a game in the field of natural sciences in a pre-school educational institution Subject of the research: sensory development of 3 – 5 year old children Objective of the research: to study the sensory development of 3 – 5 year old children in the field of natural sciences Content: 56 pages, 3 appendices, 3 tables, 14 pictures The research studies sensory development of 3 – 5 year old children and its changes by observing the senses during science lessons. Theoretical part of the paper contains review of relevant literature. Afterwards information is summarized in the table of sensory criteria and used in the practical part. Practical part reflects obtained results of children's sensory development. Data is categorized in levels according to the criteria developed in the theoretical part. Based on the obtained results, it is concluded that the sensory development of 3 – 5 year old children is positively affected through thoroughly planned science lessons. Keywords: sensory development, 3 – 5 years old children, science lessons, development.