Emocionālās pašregulācijas veidošana 6-7 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Krūmiņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma- Emocionālās pašregulācijas veidošana 6-7 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis- izpētīt zinātniskos rakstus un literatūru par emociju pašregulācijas iespējām, praktiski noskaidrot ar kādām pedagoģiskajām metodēm var sekmēt 6-7 gadu vecu bērnu emocionālo pašregulācijas veidošanu. Darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētītas pedagogu un psihologu atziņas par emociju raksturojumu un emociju pašregulēšanu. Kā arī tiek pētītas vairākas metodes emociju pašregulēšanas sekmēšanai pirmsskolā. Praktiskajā daļā tiek sniegts pētījumā pielietoto metožu raksturojums un atspoguļots empīriskais pētījums par apzinātības un klusuma vingrinājumu pielietošanu pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā. Empīriskais pētījums veikts ‘'X’' izglītības iestādē, pētījumā piedalījās 14 bērni vecumā no 6-7 gadiem. Tika izstrādāti 5 kritēriji, kas norāda, ka ir uzlabojušās bērna pašregulācijas spējas. Pētījuma noslēgumā tika analizēti pētījuma laikā iegūtie rezultāti, izdarīti secinājumi. Darba apjoms: 43 lapaspuses. Atslēgas vārdi: emocijas, emociju pašregulēšana, apzinātības vingrinājumi. The topic of the qualification paper is the formation of emotional self-regulation for 6-7-year-old children in a pre-school educational institution. The aim of the research is to study scientific articles and literature on the possibilities of self-regulation of emotions, to find out in practice what pedagogical methods can be used to promote the formation of emotional self-regulation of 6-7-year-old children. The work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the findings of teachers and psychologists on the characteristics of emotions and self-regulation of emotions are studied. Also, several methods for promoting self-regulation of emotions in preschool are being studied. The practical part presents the description of the methods used in the research and reflects the empirical research on the application of awareness and silence exercises in the pedagogical experimental activity. The empirical study was conducted in the “X” educational institution, 14 children aged 6-7 participated in the study. 5 criteria were developed to indicate that the child's self-regulatory abilities have improved. At the end of the research, the results obtained during the research were analysed and conclusions were made. Thesis consists of: 43 pages. Keywords: emotions, self-regulation of emotions, awareness exercises.