Sadarbības prasmju sekmēšana 3 – 4 gadīgiem bērniem dramatizācijas rotaļā pirmsskolā.
Автор
Rībena, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Ineta Rībena Kvalifikācijas darba tēma: Sadarbības prasmju sekmēšana 3 – 4 gadīgiem bērniem dramatizācijas rotaļā pirmskolā. Pētījuma mērķis: pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmes un to sekmēšanu dramatizācijas rotaļā pirmsskolā. Pirmajā nodaļā, lai sasniegtu mērķi, darba autore analizējusi zinātnisko literatūru par 3-4 gadīgu bērnu sadarbības prasmēm, pētījusi sadarbības prasmju nozīmi bērna attīstībā, sadarbības prasmju veicinošus un kavējošus faktorus, kā arī iespējas pilnveidot sadarbības prasmes dramatizācijas rotaļās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Otrajā nodaļā atspoguļots veiktais empīriskais pētījums, kurā ir pamatota izvēlētā pētījuma metodoloģija un raksturota pētījuma gaita. Sniegts pētījumā izvēlēto bērnu raksturojums pētāmās tēmas aspektā, izvirzīti paņēmieni sadarbības prasmju veicināšanā, kā arī pētīti un analizēti sadarbības prasmju kritēriji. Darba noslēgumā izstrādāti teorētiskā un empīriskā pētījuma secinājumi. Pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: Sadarbības prasmes 3 – 4 gadīgiem bērniem tiks sekmētas, ja: •skolotāja izveidos dramatizācijas rotaļu saturu, kas atbildīs bērna iespējām; •bērni ar aizrautību piedalīsies dramatizācijas rotaļās; •bērni kopā ar skolotāju izvērtēs sasniegto rezultātu. Darbs sastāv kopumā no 55 lpp., darbā ir iekļauti 5 attēli, 16 tabulas un izmantoti 29 literatūras avoti, no tiem 4 angļu un 6 krievu valodā. Atslēgvārdi: bērns, dramatizācijas rotaļa, pirmsskola, sadarbības prasmes. Qualification work author: Ineta Ribena Thesis topic promoting: Cooperation skills for 3-4 years olds in dramatization play in preschool. The aim of the research: To study the cooperation skills of 3-4 years old children and their promotion in dramatization play in preschool. The first chapter, in order to achieve the goal, the author has analysed the scientific literature on cooperation skills of 3-4 years old children studied the roles of cooperation skills in child development factors that promote and hinder cooperation skills, as well as opportunities to improve cooperation skills in dramatization games in preschool pedagogical process. The second chapter presents the performed empirical research which substantiates the chosen research methodology and describes the course of the research. The characteristics of the children selected in the research in aspect of the researched topic are given, the promotion of cooperation skills are proposed, as well as the criteria of cooperation skills are researched and analysed. At the end of the work, the conclusions of theoretical and empirical research are developed. Hypothesis put forward at the beginning of the research: Cooperation skills for 3-4 years old children will be promoted if: The teacher will create the contents of dramatization games that will correspond to the child’s abilities: •Teacher will create a dramatization and theatricality play content that meets the child's possibilities •Children will participate in drama games with enthusiasm; •The children will evaluate the achieved result together with the teacher. The work consists of a total of 55 pages, the work includes 5 figures,16 tables and 29 literature sources, 4 of them in English and 6 in Russian. Keyword: Collaboration skills, child, dramatization games, preschool