• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fonemātisko procesu attīstīšana 1. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-75348-Romane-Stepcenko_Elina_er12069.pdf (5.682Mb)
Author
Romane-Stepčenko, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Fonemātisko procesu attīstīšana ir 1. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem” autore ir Elīna Romane–Stepčenko. Darbs atklāj problēmjautājumu, ka arvien vairāk skolās parādās skolēni ar fonemātiskiem traucējumiem un fonemātisko procesu nepietiekamu attīstību. Tātad tiek ietekmēta arī viņu lasītprasme un rakstītprasme. Fonemātisko procesu attīstība ir viens no priekšnosacījumiem, lai abas minētās prasmes tiktu veiksmīgi attīstītas. Fonemātisko procesi ietver sevī vairākas komponentes, kuru attīstīšanai ir nepieciešami dažādi paņēmieni un metodes. Attīstīšanas process nav viegls un ātrs, taču šo traucējumu novēršana palīdz skolēnam veiksmīgi mācīties un celt savu pašapziņu. Diplomdarbā tika izvirzīts mērķis: veikt zinātniskās literatūras analīzi par fonemātiskās pilnveides iespējām un praktiski tās pārbaudīt skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1) veikt zinātniskās literatūras analīzi par pētāmo problēmu; 2) izveidot vērtēšanas kritērijus skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem; 3) analizēt un salīdzināt 1. klases skolēnu attīstību; 4) veikt logopēdiski koriģējošo darbu fonemātisko procesu attīstīšanai skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem; 5) analizēt iegūtos rezultātus izpētes sākumā un izpētes beigās; 6) izstrādāt secinājumus un priekšlikumus koriģējoši attīstošā darba uzlabošanai. Diplomdarba pirmajā nodaļā tiek atklātas teorētiskās atziņas par fonemātiskajiem procesiem, to attīstīšanu. Otrajā nodaļā ir aprakstīts 1. klases skolēnu raksturojums ar fonemātiskiem traucējumiem veselumā, ietverot visas attīstības jomas – fiziskā, emocionālā, kognitīvā un sociālā. Diplomdarba trešajā nodaļā ir dots apraksts un rezultātu analīze praktiskam pētījumam, lai noskaidrotu, vai aprakstīto metožu un paņēmienu kopums palīdz veiksmīgi attīstīt skolēnu fonemātisko uztveri. Diplomdarba struktūra: ievads, trīs nodaļas, 8 tabulas, 11 attēli, secinājumi un priekšlikumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts, kas sastāv no 70 ierakstiem un 18 pielikumiem. Darba apjoms ir 94 lappuses. Atslēgas vārdi: fonemātiskie procesi, 1. klases skolēnu attīstība, fonemātiskie traucējumi, fonemātiskā dzirde un uztvere.
 
The author of the diploma is “Development of phonological processes to first grade students with phonematic disorders” is Elina Romane–Stepchenko. This work reveals problem about pupils with phonematic disorders and the insufficient development of phonemic processes in school. That means that their reading and writing skills are affected. Phonological processes are one of the most important factors that both mentioned skills could be successfully developed. Phonological processes include several components whose development requires various techniques and methods. The process of developing phonological processes isn’t easy, but the prevention of these disorders helps children to learn successfully and raise self–confidence. The aim of diploma is to analyze the scientific literature about development of phonological processes and practically test it on speech therapy correction work on children with phonematic disorders. To achieve this aim, the tasks were set: 1) to analyze the scientific literature about research problem. 2) to develop the evaluation criteria for children with phonematic disorders. 3) to analyze and compare the development of the first–grade children. 4) to perform speech therapy corrective work to develop phonological processes to children with phonematic disorders. 5) to analyze the obtained results from research beginning to end. 6) to develop conclusions and recommendations for the improvement of corrective speech therapy work. In the first chapter of the work reveals theoretical findings about phonological processes and their development. In second chapter describes the characteristics of development (including all development areas – physical, emotional, cognitive and social) of first grade children with phonematic disorders. In third chapter provides description and analysis of results for empirical research, to find out whether the set of described methods and techniques helps successfully develop the phonematic perception in children. The structure of diploma thesis: introduction, three chapters, 8 tables, 11 pictures, conclusions and recommendations, bibliography, which contains of 69 entries and 18 appendixes. The work is written on 94 pages. Key words: phonological process, the development of first grade children, phonematic disorders, phonematic hearing and perception.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50437
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV