Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorValdmane, Zita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-19T01:01:35Z
dc.date.available2020-06-19T01:01:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75427
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50440
dc.description.abstractDarba autore: Zita Valdmane Kvalifikācijas darba tēma: lasīšanas iemaņu veidošana sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem Studiju programma: skolotājs logopēds Darba zinātniskais vadītājs: Egija Laganovska, Mg.paed. Kvalifikācijas darbā tiek pētīts / analizēts: lasīšanas iemaņu veidošana sākumskolas skolēniem. Darba mērķis: izpētīt efektīvākās lasītprasmes apguves metodes, saturu, posmus un uzdevumus, lai nodrošinātu sekmīgu lasīšanas iemaņu apguvi skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Darba uzdevumi: 1. apkopot teorētiskās atziņas par lasīšanu kā nozīmīgu pamata mācību prasmi; 2. raksturot lasīšanas apguves procesa īpatnības skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem; 3. atrast un analizēt pedagoģijas un psiholoģijas literatūrā atzītu autoru metodes un atziņas par nosacījumiem mācību procesā lasīšanas iemaņu veidošanai; 4. izvērtēt atsevišķu lasīšanas iemaņu veidošanas paņēmienu efektivitāti praktiskajā pedagoģiskajā darbībā un apkopot lasīšanas metodikas paņēmienu pētījumu rezultātus. Darbs sastāv no: četrām nodaļām Tā pirmajā nodaļā: darba autore ir pētījusi un analizējusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par lasīšanas nozīmīgums, lasīšanas mērķiem un uzdevumiem, lasīšanas nozīmīgums mācību procesā Otrajā nodaļā: tiek aplūkotas dažādu autoru atziņas par lasīšanas iemaņu veidošanos un lasīšanas kvalitātes īpatnības skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Trešajā nodaļā: atspoguļoti lasīšanas iemaņu veidošanas paņēmieni sākumskolas skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Ceturtajā nodaļā: tiek atspoguļots lasīšanas iemaņu veidošanas rezultātu izvērtējums un korekcijas iespējas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Rezultātā: apkopoti metodiskie norādījumi, kas veicina lasīšanas iemaņu pilnveidošanu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Darba apjoms: kopā ar izmantotās literatūras sarakstu 48 lappuses, 2 attēli, 6 tabulas, pievienoti 16 pielikumi, izmantots 31 informācijas avots.
dc.description.abstractAuthor of the work: Zita Valdmane The topic of graduation qualification work: ”Developing reading skills for primary school students with mild intellectual disabilities” Studies: teacher – speech therapist Scientific supervisor of the work: Mg. Egija Laganovska Studied in the qualification work: development of reading skills for primary school students The aim of the research: to study the most effective methods of reading acquisition, content, stages and tasks in order to ensure successful acquisition of reading skills for students with mild mental disabilities. The research goals: 1.to summarize theoretical knowledge about reading as an important basic learning skill; 2.to describe the peculiarities of the reading acquisition process for students with mild mental disabilities; 3.to find and analyze the methods and findings of the authors recognized in the pedagogical and psychological literature on the conditions for the development of reading skills in the study process; 4.to evaluate the effectiveness of certain reading skills development techniques in practical pedagogical activity and to summarize the results of research on reading methodology techniques. The work consists of four parts. In the frst part the author of the work has researched and analyzed the theoretical findings of various authors about the importance of reading, the aims and tasks of reading, the importance of reading in the learning process. In the second part: the findings of various authors on the development of reading skills and the peculiarities of reading quality for students with intellectual disabilities are considered. In the third part: techniques for developing reading skills for primary school students with intellectual disabilities are reflected. In the fourth part: the evaluation of the results of reading skills development and correction possibilities for students with mild mental disabilities are reflected. Results of the study: methodological guidelines that promote the development of reading skills for students with mild mental disabilities are compiled. Workload: together with the list of used literature 48 pages, 2 figures, 6 tables, 16 appendices added, 31 literature sources used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlasīšanas iemaņas
dc.subjectlasīšanas iemaņu veidošana
dc.subjectsākumskolas skolēni ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
dc.subjectreading skills development
dc.subjectreading skills
dc.titleLasīšanas iemaņu veidošana sākumskolas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeDeveloping reading skills for primary school students with mild intellectual disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record