Priekšējo mēleņu (S, Z, Š, Ž) izrunas traucējumu korekcija logopēdijas nodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem
Автор
Stankevica, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kursa darba nosaukums: “Priekšējo mēleņu (S, Z, Š, Ž) izrunas traucējumu korekcija logopēdijas nodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem”. Darba autore: Iveta Stankevica Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 56 lapas, 2 attēli, 5 tabulas, 12 pielikumi. Pētījuma mērķis: : teorētiski un praktiski izzināt līdzskaņu s, z, š, ž izrunas traucējumu sekmēšanas iespējas 5 – 6 gadus veciem bērniem logopēdijas nodarbībās. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizēta dažādu autoru zinātniskā literatūra. Autore apraksta bērnu attīstību veselumā (fizisko, emocionālo, kognitīvo un sociālo), skaņu s, z, š, ž traucējumu raksturojumu, korekciju logopēda nodarbībās. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta pētnieciski praktisko darbību (novērošanu, runas pārbaudi, anketēšanu, pedagoģiskā izmēģinājuma darbību), balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām, kā arī, veic iegūto rezultātu analīzi. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Darba nobeigumā ir secinājumi un sniegti ieteikumi vecākiem un pedagogiem. Atslēgas vārdi: logopēdija, runas, valoda, attīstība, skaņu izrunas traucējumi, korekcija, priekšējie mēleņi, pirmsskola, 5 – 6 gadīgi bērni, koriģējošā darbība. Title of the Master's work: “Correction of pronunciation disorders of frontal tongues (S, Z, Š, Ž) for 5 – 6 years old children in speech therapy classes”. Author of the work: Iveta Stankevica Scientific Manager of the work: Mg. paed. Egija Laganovska Work Content: 56 pages, 2 images, 5 tables, 12 annexes. Research aim: theoretically and practically find out the opportunities for promotion of pronunciation disorders of consonant s, z, š, ž for 5 – 6 years old children in speech therapy classes. The theoretical part of the research analyzes the scientific literature of various authors. The author describes the development of children as wholeness (physical, emotional, cognitive and social), characteristics of sound s, z, š, ž disturbances, correction in speech therapy classes. In the empirical part of the research, the author describes the activity of research and practical (observation, speech test, questionnaire, pedagogical experimentation), based on the findings in the theoretical part, as well as analyzes the obtained results. The results of the research are summarized in tables and figures. There are draw a conclusions and are provided recommendations for parents and teachers at the end of the work. Keywords: speech therapy, speech, language, development, pronunciation disorders, correction, frontal tongues, preschool, children aged 5-6, corrective action.