Fonemātiskās uztveres pilnveidošana 2. klases skolēniem īso un garo patskaņu atšķiršanā, izmantojot logoritmikas vingrinājumus
Author
Lagzdiņa, Biruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Biruta Lagzdiņa. Diplomdarba zinātniskā vadītāja : Mg. paed. Egija Laganovska. Diplomdarba tēma: “Fonemātiskās uztveres pilnveidošana 2. klases skolēniem īso un garo patskaņu atšķiršanā izmantojot logoritmiskos vingrinājumus”. Diplomdarba mērķis: Fonemātiskās uztveres pilnveide bērniem, kuriem ir grūtības diferencēt īsos un garos patskaņus, izmantojot logoritmiku. Diplomdarbs sastāv no divām daļām. Darba teorētiskajā daļā veikta pētījuma tēmai atbilstošu dokumentu un zinātniskās literatūras analīze, veidojot jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu, fonemātisko procesu vispārīgu aprakstu. Balstoties uz zinātniskajiem pētījumiem raksturota logoritmikas saistība ar valodas attīstības veicināšanu. Darba praktiskajā daļā apkopoti materiāli ar logoritmikas ievirzi valodas korekcijas darba veikšanai logopēdijas nodarbībās. Veikta pedagoģiskā procesa laikā izmantoto darba metožu ietekmes analīze uz skolēnu fonemātiskās uztveres procesu pilnveidošanos. Darba struktūru veido četras nodaļas un apakšnodaļas, ieteikumi, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts 50 lapās. Darbā iekļautas 7 tabulas, 6 attēli, 46 izmantotās literatūras avoti un 10 pielikumi. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, fonemātiskie procesi, logopēdija, logoritmika, īsie un garie patskaņi, 2. klases skolēni. Author of the thesis: Biruta Lagzdiņa. Thesis supervisor: Mg. paed. Egija Laganovska. Thesis topic: “Development of phonological perception for form 2 pupils to differ shot and long vowels using logorhytmics exercises”. Aim of the diploma thesis: Improvement of phonemic perception for children who have difficulties in differentiating short and long vowels using logarithmics. The diploma thesis consists of two parts. In the theoretical part of the work, the analysis of documents and scientific literature related to the research topic was performed, creating a description of the development of young children of school age, a general description of phonemic processes. Based on the scientific studies described logoritmikas relationship with language development. The structure of the work consists of four chapters and subsections, recommendations, conclusions, list of literature and sources, appendices. The text is presented on 50 pages. The work includes 7 tables, 6 figures, 46 references and 10 appendices. Keywords: phonemic perception, phonemic processes, speech therapy, logarithmics, short and long vowels, 2nd grade students.