Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorPostevaja, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-19T01:01:40Z
dc.date.available2020-06-19T01:01:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75512
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50447
dc.description.abstractDiplomdarba temats – Logoritmikas izmantošana skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt logoritmikas ietekmi skaņu izrunas traucējumu korekcijai vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Diplomdarba apjoms: 71 lpp., 8 tabulas, 2 attēli, tika izmantoti 57 literatūras avoti, pievienoti 6 pielikumi. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām: Pirmā nodaļa veltīta logoritmikas termina un struktūras skaidrojumam, nosakot izmantošanas iespējas 4 – 5 gadus vecu bērnu skaņu izrunas traucējumu mazināšanā. Otrajā nodaļā darba autore sniedz vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vispārējo un runas attīstības raksturojumu likumsakarības, kā arī pēta logoritmikas koriģējošās darbības virzienus un līdzekļus. Trešajā daļā autore atlasa vidējo pirmsskolas vecuma bērnu aktuālākos logoritmikas nodarbības kritērijus, pēc tiem izpēta bērnu ikdienas aktivitātes (kustību rotaļas, sporta un mūzikas nodarbības). Apkopo piemērotākos 4 – 5 gadus veciem bērniem logoritmikas vingrinājumus un pārbauda tā korekcijas iespējas. Analizēti literārie un zinātniskie raksti par vidējo pirmsskolas vecuma bērnu attīstību ar skaņu izrunas traucējumiem, izmantojot logoritmikas nodarbības. Darbā izmantotas teorētiskās pētījuma metodes, bērnu novērošana, kā arī datu apstrādes metodes, vērotas logoritmikas nodarbības, iegūto rezultātu analīze un pedagoģiskie nosacījumi. Ir iegūti un apkopoti secinājumi, kas apstiprina pētījuma hipotēzi: Logoritmikas nodarbības labvēlīgi un efektīvi ietekmē vidējo pirmsskolas vecuma bērnu ar skaņu izrunas traucējumiem.
dc.description.abstractThe title of the diploma paper: The use of logarithmics for the purpose of reduction of speech sound disorders in 4-5-years-old children. The goal of the research: theoretically analyze and practically test the influence of logarithmics on the correction of speech sound disorders in preschool children. The volume of the diploma paper: 71 pages, 8 tables, 2 pictures, was used 57 sources of literature, added 6 annexes. The diploma paper consists of 3 parts. The first part is devoted to the explanation of the term and structure of logarithmics, determining the possibilities of its use in reducing pronunciation disorders of 4-5-years-old children. In the second part the author of the paper provides regularities of general and speech development characteristics of middle-age preschool children, as well as studies the directions and means of corrective action of logarithmics. In the third part the author has selected the most relevant criteria for logarithmics lessons for middle-age preschool children, after which has studied children's daily activities (physical games, sports and music lessons). The most suitable logarithmics exercises for 4-5-years-old children were compiled and the correction possibilities were tested. Literary and scientific articles on the development of middle-age preschool children with speech sound disorders were analyzed using logarithmics lessons. Theoretical research methods, observation of children, as well as data processing methods are used in the diploma paper. The results obtained from logarithmics lessons, and pedagogical conditions were observed. The conclusions that confirm the research hypothesis have been obtained and summarized: Logarithmics lessons have a positive and effective influence on the middle-age preschool children with speech sound disorders.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlogoritmika
dc.subjectskaņu izrunas traucējumi
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectkorekcijas darbs
dc.titleLogoritmikas izmantošana skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe use of logarithmicsfor the purpose of reduction of speech sound disorders in 4-5-years-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record