Vārdu krājuma bagātināšana 6 – 7 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību III runas līmeni didaktiskajās spēlēs
Author
Vasiļjeva, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba darba tēma: “Vārdu krājuma bagātināšana 6–7-gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību III runas līmenī didaktiskajās spēlēs”. Darba autore Aleksandra Vasiļjeva. Strukturāli darbs sastāv no: ievada, 3 nodaļām un tik 6 apakšnodaļām, izmantotās literatūras saraksta,3 pielikumiem. Darba apjoms 73 lpp. bez pielikumiem. Ievadā aprakstīta problēmas aktualitāte un pētījuma tēmas izvēle, kā arī izklāstīts pētījuma priekšmets, mērķis, hipotēze, uzdevumi un metodes. Pirmajā nodaļā ir analizēta un apkopota literatūra par vecāko pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojumu kopumā izvēlētas tēmas kontekstā. Teorētiskais pētījums balstās uz … A. Baumane un L.Ķeire(1994), D. Liģeniece un I.Nazarova (1997), V. Kalniņa, Dz. Skrube (1983), ārvalstu zinātnieki A. Gvozdevs ( Гвоздев1961), E. Tihejeva (Тихеева,1972) un daudzi citi..un citu autoru analīzi. Otrajā nodaļā ir analizēta un apkopota literatūra par Valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, cēloņiem un izpausmēm, par vārdu krājuma attīstības īpatnībām bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kā arī par didaktiskām spēlēm kā metodi vārdu krājumu paplašināšanā. Trešajā nodaļā ir aprakstīta praktiskā darbība – sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti vārdu krājuma vērtēšanas kritēriji, pedagoģiskā novērošana, runas logopēdiskā izpēte, koriģējoši attīstošā darbība. Iegūtie rezultāti ir analizēti un attēloti tabulās un diagrammās. Atslēgas vārdi: Valodas sistēmas nepietiekama attīstība, 6–7-gadīgie bērni, vārdu krājums, didaktiskā spēle. Bachelor's work theme: “Vocabulary enrichment methods for 6–7 years old children with developmental language disorder in speech level III using didactic games”. Author of the work Aleksandra Vasiljeva. The work consists of: introduction, 3 chapters and .6. sub-chapters, the list of used literature, 3. appendixies. Amount of work .73 pages without appendixies. The introduction describes the current problem and the choice of the subject of the research and sets out the research subject, purpose, hypothesis, tasks and methods of research. The first chapter analyses and summarises the literature on the characteristics of the development of preschool age children in the context of a whole theme. The theoretical study is based on an analysis of A. Baumane and L.Keire(1994), D. Ligeniece and I.Nazarova (1997), V. Kalnina, Dz. Skrube (1983), A. Gvozdev (1961), E. Tiheyeva (1972) and other authors. The second chapter analyses and summarises the literature on the insufficient development of the language system, their causes and manifestations, on the special features of the vocabulary for children with insufficient development of the language system, and on didactic games as a method for expanding the vocabulary. The third chapter describs the practical operations: methodological justification for the study has been provided, criteria for the valuation of the vocabulary have been developed, pedagogical observation, speech therapy research, corrective developmental action. The obtained results are analyzed and presented in tables and diagrams. Key words: developmental language disorder in speech, 6–7 years old children, vocabulary, didactic game.