Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorOļševska, Ilga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:04:59Z
dc.date.available2020-06-30T01:04:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75029
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50459
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: “Didaktisko spēļu izmantošana vārdu krājuma pilnveidošanai bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību” Darba autore: Ilga Oļševska Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Darba saturs: 77 lappuses, 17 attēli, 28 tabulas, 8 pielikumi Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt didaktisko spēļu ietekmi uz vārdu krājuma pilnveidošanu pirmsskolas vecuma bērniem ar VSNA 3. runas attīstības līmeni. Pētījuma hipotēze: Ja 5 – 6 gadus veciem bērniem ar VSNA 3. runas attīstības līmeni koriģējoši attīstošā darbībā pielietos didaktiskās spēles, tad bērnu vārdu krājums pilnveidosies sekmīgāk. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādu autoru atziņas par bērnu ar VSNA 3. runas attīstības līmeni sociālo, emocionālo, kognitīvo un fizisko attīstību, par bērnu vārdu krājuma pilnveidošanas iespējām, kā arī uzmanība pievērsta didaktisko spēļu struktūrai, klasifikācijai. Pētījuma prakstiskajā daļā tika veikta bērnu ar VSNA 3. runas attīstības līmeni vārdu krājuma izpēte tēmas “Apģērbi” ietvaros un koriģējoši attīstošajā darbībā pielietotas didaktiskās spēles vārdu krājuma pilnveidošanai. Pētījuma noslēgumā tika veikti secinājumi – koriģējoši attīstošajā darbībā izvēlētās didaktiskās spēles devušas pozitīvu rezultātu bērniem ar VSNA 3. runas attīstības līmeni vārdu krājuma pilnveidē. Pētījuma rezultāti tika apkopoti 6 tabulās, 6 grafiskos attēlos. Atslēgas vārdi: didaktiskās spēles, vārdu krājums, 5 – 6 gadus veci bērni, valodas sistēmas nepietiekama attīstība.
dc.description.abstractThe name of this diploma paper is “Improvement of the vocabulary for children with insufficient development of the language system using by didactic games” The author of this diploma paper is Ilga Oļševska The scientific leader is Mg. paed. Ilze Vilka The work consists of 77 pages, 17 pictures, 28 tables and 8 annexes. The objective of the diploma paper is to theoretically analyse and practically verify the impact of didactic games for pre – school children aged 5 – 6 years old with underdevelopment of the language system. Study hypothesis – if didactic games will be applied in intervention for children 5 – 6 years of age with the insufficient development of the language system in 3rd level of speech development, the children’s vocabulary will develop more successfully. The physical, emotional, cognitive and social development for children with insufficient development of the language system in 3rd level of speech development is analysed in the theoretical part. Furthermore, the opportunities for vocabulary enrichment using didactic games, their classification and structure are examined from the thesis from several authors. Research for vocabulary enrichment in the specific topic “Clothes” is made for children with insufficient development of the language system in 3rd level of speech development in the practical part of the diploma paper. Didactic games are used in order to enrich vocabulary in remedial development. Conclusions are made in the end of the diploma paper. The chosen didactic games in remedial development have made a positive effect for the vocabulary enrichment for children with insufficient development of the language system in 3rd level of speech development. The results of the research have been summarised in 6 tables and 6 graphical images. The keywords are didactic games, vocabulary enrichment, 5 – 6 years old children, insufficient development of the language system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdidaktiskās spēles
dc.subjectvārdu krājums
dc.subject5 -6 gadus veci bērni
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.titleDidaktisko spēļu izmantošana vārdu krājuma pilnveidošanai bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeImprovement of the vocabulary for children with insufficient development of the language system using by didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record