4. klases skolēnu runas etiķetes attīstības didaktiskās iespējas krievu valodas stundās
Autor
Gaļins, Georgijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats: „4. klases skolēnu runas etiķetes attīstības didaktiskās iespējas krievu valodas stundās”. Diplomdarba mērķis: izanalizēt 4. klases skolēnu runas etiķetes prasmju pilnveides didaktiskās iespējas, ņemot vērā konstatētās problēmas skolēnu runā un mūsdienu lingvodidaktu pieredzi. Darba aktualitāti apstiprina tas, ka pašlaik pareizas runas veidošanas problēma jaunākā skolas vecuma bērniem ir kļuvusi īpaši nozīmīga. Runas etiķetes saskarsmes likumu nezināšana apgrūtina komunikācijas procesu. Skolēnu darbs pie runas kultūras attīstības tiek veikts krievu valodas un literatūras stundās mazā apjomā, fragmentāri. Darbā ir izanalizēta un apkopota pieredze modernā lingvodidaktikā, kura ir novirzīta uz mācības procesa efektivitātes paaugstināšanu un pamatizglītības klašu skolēnu runas etiķetes attīstību. Diplomdarbam tiek pievienoti 4 pielikumi. The subject of the thesis is “The Didactic Opportunities for Development of Speech Etiquette Skills of 4th Grade Students in Russian Language Lessons”. The aim of the thesis is to analyse the didactic opportunities for improving the 4th grade students' speech etiquette skills, taking into account the problems found in the students' speech and the modern linguistic-didactic experience. The topicality of the thesis is confirmed by the fact that the problem of correct speech skills formation of younger school-age children has become quite topical at the moment. Ignorance of communication rules of speech etiquette complicates the communication process. Students' work on the development of speech culture is done in a little scope, fragmentary manner in Russian language and literature lessons. The modern linguistic-didactic experience is analysed and summarized, which is focused on improving the efficiency of the teaching process and development of the speech etiquette skills of primary school students. 4 appendices are appended to the thesis.