Soļošanas un skriešanas pamatkustību pilnveide pastaigu laikā divgadīgiem bērniem
Author
Karnača, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Soļošanas un skriešanas pamatkustību pilnveide pastaigu laikā divgadīgiem bērniem” Pētījums izstrādāts ar mērķi pētīt pastaigu organizēšanas iespējas soļošanas un skriešanas pamatkustību pilnveidošanai divgadīgiem bērniem. Balstoties uz tādu zinātnieku atziņām kā D. Augstkalne, I. Bula-Biteniece, R. Jansone, R. Karlovska, J. Vavilova, L. Jeromina, J. Karagajeva, G. Koļesņika, G. Kraigs u.c., ir raksturotas 2-3 gadus vecu bērnu pamatkustību attīstības iespējas, izstrādāti kritēriji soļošanas un skriešanas pamatkustību izvērtēšanai pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā analizēti bērnu pamatkustību apguves vērojumi, raksturotas divgadīgu bērnu kustību rotaļu organizēšanas īpatnības pastaigu laikā. Pedagoģiskā pētījuma rezultāti ļāva apstiprināt hipotēzi: daudzveidīgu, bērnu vecumam atbilstošu sižetisku un tautas kustību rotaļu organizēšana pastaigu laikā ikdienas pedagoģiskajā procesā ļaus veiksmīgi pilnveidot soļošanas un skriešanas pamatkustības. Atslēgas vārdi: pamatkustības, skriešana, soļošana, divgadīgi bērnu, pastaigu organizācija/ Darba apjoms: 48 lpp., 6 tabulas, 6 attēli, izmantoti 51 literatūras avots, 4 pielikumi. Subject: Development of basic walking and running movements for biannual children during walks The study is designed to explore the possibilities of organising walks for improving basic walking and running movements for two-year-olds. Based on the knowledge of scientists such as D. High Hill, I. Bula-Biten, R. Janson, R. Karlovska, J. Vavilova, Mr Jeromina, Mr Karagajeva, Mr Koļeshnik, Mr Kraig, etc., described the fundamental movements of children aged 2-3, developing criteria for assessing the basic movements of walking and running in the pedagogical process. The empirical section analyses the monitoring of basic child movements and describes the special features of organising games for two-year-olds during walks. The results of the pedagogical study have confirmed the hypothesis: organising diverse, child-friendly sifts and grassroots games during walks during the daily pedagogical process will allow for a successful improvement in the basic movements of walking and running. Key words: basic movements, running, walking, two-year-olds, walking organisation / Work volume: 48 pages, 6 tables, 6 images, 51 literature sources, 4 attachments.