Ritma rotaļas 5-6 gadīgiem bērniem uzmanības veicināšanai pirmsskolā
Author
Tipa, Ginta Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Ritma rotaļas 5 – 6 gadīgiem bērniem uzmanības veicināšanai pirmsskolā Autore: Ginta Anna Tipa Zinātniskā darba vadītāja: Dr. paed., docente Ligita Stramkale Pētījuma mērķis: Izpētīt ritma rotaļas lomu 5 – 6 gadīgu bērnu uzmanības veicināšanā. Atslēgvārdi: Ritma rotaļas, 5 – 6 gadus vecs bērns, uzmanība. Darba apjoms: Darbam ir 51 lappuses, 4 pielikumi, izmantoti 44 literatūras avoti. Darba sastāvs: Ievads, 3 nodaļas. Pirmajā nodaļā pētīta literatūra, kur tika teorētiski izzināti uzmanības pamati un tās īpašības, kā arī bērnu uzmanības attīstība un tā loma konkrētajā vecumposmā. Otrajā nodaļā pētīta literetūra, kur izskatīta ritma rotaļu būtība, to ietverošie uzdevumi, kā arī to uzmanības attīstības sekmēšana. Trešā nodaļā sastādīts empīriskā pētījuma plāns, kurš tika veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē, ietverot novērošanas metodi un izmēģinājumu pedagoģiskajā darbībā, kur tika veikta uzmanības attīstības uzdevuma kopa 5 – 6 gadīgiem bērniem ritma rotaļās un kopējo nevērojumu rezultātu un to datu analīze. Darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz B. Brices, I. Irgenes, J. A. Komenska, A. Ļubļinska, V. Golubinas, G. Svences, L. Lasmanes un daudzu citu autoru atziņām. Rhythm games for 5-6 year old children to promote attention in preschool Author: Ginta Anna Tipa Scientific supervisor: Dr. paed., docent Ligita Stramkale Aim of the work: To study the role of rhythmic play in promoting the attention of 5-6 year old children. Keywords: Rhythm games, 5-6 year old child, attention Thesis consists of: 51 pages, 4 appendices, 44 references. Thesis composition: Introduction, 3 chapters. The first chapter studies the literature, where the basics of attention and its properties, as well as the development of children's attention and its role in the specific age group were studied theoretically. In the second chapter, the literature is studied, where the essence of rhythmic games, the tasks involving them, as well as the promotion of their attention development are examined. In the third chapter the plan of empirical research was compiled, which was carried out in Riga X pre-school educational institution including observation method and experiment in pedagogical activity, where attention development task set for 5-6 year old children was performed in rhythm games and analysis of total observations and their data. The theoretical research of the work is based mainly on the findings of B. Brice, I. Irgene, J. A. Komenska, A. Lublinska, V. Golubina, G. Svence, L. Lasmane and many other authors.