Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorKalēja, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:05Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75336
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50469
dc.description.abstractDiplomdarba tēma: Modeļu izmantošana 4 -5 gadus veciem bērniem priekšējo mēleņu fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt priekšējo mēleņu izrunas korekcijas iespējas vingrinājumos un ar modeļu palīdzību. Teorētiskajā daļā ir izzināta un aprakstīta modeļu izmantošana koriģējoši attīstošajā darbībā bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Tajā atspoguļoti: •vidējā pirmskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības problēmas skatījumā; •priekšējo mēleņu izrunas traucējumu daudzveidība un izpausmes; •fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanas darba posmi, izmantojot modelēšanu. Empīriskajā daļā ir veikts pedagoģiskais pētījums par logopēda koriģējoši attīstošo darbību ar 4 – 5 gadus veciem bērniem, kuriem ir priekšējo mēleņu izrunas traucējumi, izmantojot modeļus. Tās ietvaros aprakstīta: •pētījuma metodoloģija; •bērnu grupas sākotnējā logopēdiskā izpēte attīstības veselumā; •vingrinājumu un modeļu atlase, to izmantošana, ievērojot bērnu individuālās vajadzības; •pētījumā iegūto datu analīze. Pētījumā izvirzītā hipotēze: Priekšējo mēleņu fonētiski fonemātisko traucējumu korekcija ar modeļu palīdzību būs sekmīga, ja koriģējošajā darbībā tiks ievērota bērna vecuma un runas attīstības īpatnības, un atbilstoši problēmai logopēds izmantos gan vingrinājumus, gan modeļus. Diplomdarba apjoms: 71 lpp., tai skaitā 4 tabulas, 22 attēli, 10 pielikumi un 53 izmantotās literatūras un informācijas avoti.  
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper: The use of models for 4-5 years old children to prevent the phonetic – phonematic disorders of the front lingual consonant. The research aims to provide a theoretical and practical study on correction possibilities of the front lingual consonant pronunciation disorders by exercises and the use of models. The theoretical part of the research explores and describes the inclusion of models in correcting development work with children who have phonetically phonematic disorders. It reflects: •development of the older pre-school age children from the regularity of the problem; •variety and manifestations of the front lingual consonant pronunciation disorders; •work stages using modeling to eliminate phonetically phonematic disorders. The empirical part covers pedagogic research on logopedic correcting work using models - 4 to 5 years old children who have front lingual consonant pronunciation disorders. It describes: •research methodology; •initial logopedic research of a group of children within the development entirety; •selection of exercises and models, their use, taking into account the individual needs of children; •analysis of the obtained research data. The research hypothesis: Correction of the front lingual consonant phonetic phonematic disorders with the help of models will be successful if the speech therapist will take into account the peculiarities of the child's age and speech development, and according to the problem will use both - exercises and models. The volume of diploma thesis: 71 pages, including 4 tables, 22 pictures, 10 attachments, and 53 literature and information resources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmodelēšana
dc.subjectpirmsskola vecums
dc.subjectvingrinājumi
dc.subjectpriekšējie mēleņi
dc.titleModeļu izmantošana 4 - 5 gadus veciem bērniem priekšējo mēleņu fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai
dc.title.alternativeThe use of models for 4-5 years old children to prevent the phonetic – phonematic disorders of the front lingual consonant
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record