Didaktisko rotaļu izmantošana vārdu krājuma precizēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Author
Miezīte, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Inga Miezīte Diplomdarba nosaukums: Didaktisko rotaļu izmantošana vārdu krājuma precizēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski vērtēt vecākās pirmsskolas vecuma bērnu ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem vārdu krājuma precizēšanas iespējas didaktiskajās rotaļās. Darba teorētiskajā daļā tiek apkopota un izanalizēta vecākās pirmsskolas vecuma bērna attīstība veselumā, runas attīstības īpatnības ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem kā arī to precizēšana un arī didaktisko rotaļu nozīme un to pielietojums vārdu precizēšanai. Darba praktiskajā daļā tiek aprakstīta koriģējoši attīstošā darbībā izmantotās rotaļas un vingrinājumi fonētiski fonemātisko traucējumu precizēšanai, kā arī analizēti un atspoguļoti pētījumā iegūtie rezultāti. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vārdu krājums didaktiskajās rotaļās tiks precizēts , ja logopēds • ievēros bērnu individuālās vajadzības – fizioloģiskās, sociālās; • izzinās vārdu krājuma īpatnības; •izvērtēs un izstrādās didaktiskās rotaļas atbilstoši bērna runas attīstības traucējumiem. Darbs sastāv no ievada, četrām daļām, nobeiguma. Darbā iekļautas 6 tabulas, 3 attēli un 31 pielikumi. Diplomdarbā izmantoti 89 literatūras un informācijas avoti. Author of the diploma thesis: Inga Miezīte Thesis title: Use of didactic toys to refine vocabulary for older preschool children with phonetic and phonemic disorders The aim of the research: to theoretically find out and practically evaluate the possibilities of clarifying the vocabulary of older preschool children with phonetic and phonemic disorders in didactic games. The theoretical part of the work summarizes and analyzes the development of the oldest preschool child as a whole, the peculiarities of speech development with phonetic and phonemic disorders, as well as their clarification and the meaning of didactic games and their application for word clarification. The practical part of the work describes the games and exercises used in corrective developmental activities to clarify phonetic and phonemic disorders, as well as analyzes and reflects the results obtained in the research. The hypothesis put forward in the course of the research (confirmed) that the vocabulary in didactic games will be specified if the speech therapist • will take into account the individual needs of children - physiological, social; • learns the peculiarities of vocabulary; • evaluate and develop didactic games according to the child's speech development disorders. The work consists of an introduction, four parts, a conclusion. The work includes 6 tables, 3 figures and 31 appendices. 89 sources of literature and information were used in the diploma work.