Dialoga veidošanas prasmju veicināšana bērniem 3 – 4 gadu vecumā, izmantojot sižeta lomu rotaļas
Author
Balode, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: Dialoga veidošanas prasmju veicināšana bērniem 3 – 4 gadu vecumā, izmantojot sižeta lomu rotaļas. Darba autors: Dana Balode Darba zinātniskais vadītājs: docente .Dr. paed. Ilze Šūmane Darba saturs: 49 lpp., 5 tabulas, 5 attēli, analizēti 27 literatūras avoti, 1 pielikums. Pētījuma mērķis: Veicināt dialoga veidošanas prasmju veidošanos bērniem 3 – 4 gadu vecumā pirmskolā, izmantojot sižeta lomu rotaļas. Darba autore, balstoties uz Ļ.Vigotska, R. Bošas, D.Dzintares un I. Stangaines, D.Lieģenieces, D. Markus, D.Svences, S.Omārovas teorētiskajām atziņām, veic izpēti par bērna dialoga veidošanas prasmi, raksturojot 3 – 4 gadus vecu bērnu valodas attīstību. Pētījumā tiks izmantota novērojuma metode pēc kritērijiem. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikts pētījums, kā tiek veicinātas prasmes veidot dialogu, izmantojot sižeta lomu rotaļas. “X” privātajā pirmskolas izglītības iestādē, laika posmā no 2019. gada oktobra līdz 2020.gada martam. Pētījumā tika iesaistīti 20 bērni, izstrādāti bērnu runas novērtēšanas kritēriji. Izmantojot novērošanas pedagoģiski pētniecisko metodi, vērtēta bērnu dialoga prasmju veidošana. Atslēgvārdi: runa, pirmsskola, dialogs, sižeta lomu rotaļas. Theme : Promoting dialogue skills for children ages 3 – 4 through storyline roleplay. Author : Dana Balode Scientific leader : Dr. Paed. Ilze Sumane Content : 49 pages., 5 charts, 5 images, 29 literature sources are analysed,1 annex. Aim of research : Promote formation of dialogue skills for children ages 3 – 4 in preschool through storyline roleplay. Author based on the ideas developed by L.Vigotsky, R.Bosh, D. Liegeniece, D. Markus, D. Svence, S. Omarova to do research about children formation of dialogue skills describing the language development of 3 – 4 year old children. The study will use an observation method according to criteria. In the practical par of the research, a study was carried out how are promoted formation of dialogue skills, through storyline roleplay. In “X” private preschool, in the period from October 2019 to March 2020, 20 children were involved, were created criteria of evaluation of speech. Using observational pedagogical research method, the development of children’s dialogue skills is assessed. Key words : speech, preschool, dialogue, storyline roleplay .