6 - 7 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšana mācību jomās
Author
Bogdānova, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanas iespējas mācību jomās. Darba teorētiskā daļa ietver 6 – 7 gadus vecu bērnu attīstības raksturojumu, psihologu un pedagogu atziņas par pašvadītu mācīšanos, kā arī mācību vides ietekmi pašvadītas mācīšanās sekmēšanā. Lai apzinātu, kā mācību jomās iespējams sekmēt 6 – 7 gadus vecu bērnu pašvadītu mācīšanos, empīriskajā daļā tika veikta anketēšana un tematiskā plāna izstrāde, kurš tika izvērtēts izmantojot ekspertatzinumu metodi. Pētījuma rezultāti liecina, ka pašvadītas mācīšanās procesa komponentu iekļaušana 6 – 7 gadus vecu bērnu mācību procesā sekmē šo bērnu pašvadītu mācīšanos mācību jomās. The aim of the diploma thesis is to theoretically study and practically research the possibilities of promoting self-directed learning of 6-7 year old children in the fields of studies. The theoretical part of the thesis covers description of development characteristics of 6-7 year old children, the findings of psychologists and teachers on self-directed learning, as well as the impact of learning environment on the promotion of self-directed learning. In order to identify ways to promote self-directed learning of 6-7 year old children in the fields of studies, a questionnaire and a thematic plan were developed in the empirical part. The thematic plan was evaluated using the expert opinion method. The results of the research show that the inclusion of components of the self-directed learning process in the learning process of 6-7 year old children promotes their self-directed learning in the fields of studies.