• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasītprasmes veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem kompetenču pieejas kontekstā

Thumbnail
View/Open
299-75525-Dikidzi_Laura_lj11038.pdf (1.598Mb)
Author
Dikidži, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis: Teorētiski apzināt un praktiski izpētīt, kā veicināt lasītprasmi 6 -7 gadus veciem bērniem kompetenču pieejas kontekstā, izstrādāt aktivitātes lasītprasmes veicināšanai un, balstoties uz paveiktā analīzi un ekspertu novērtējumiem, izstrādāt ieteikumus vecākiem un pedagogiem. Pētījumā secināts, ka, piedāvājot aktivitātes, kas veicina lasītprasmi, galvenā atšķirība no tradicionālās pieejas, ir pedagoga loma, kurš kļūst par novērotāju un neredzamu virzītāju, ļaujot bērnam pašam pētīt, un praktiski darboties, eksperimentējot ar skaņām, burtiem, vārdiem, attēliem utml. Darba struktūra: Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas, darba apjoms ir 106 lapas. Pētījumā ir iekļautas 24 tabulas un 1 diagramma.
 
The aim of the research: Theoretically identify and practically study how to promote reading skills in 6-7 year old children in the context of competency based approach, create activities to promote reading skills and develop recommendations for parents and teachers based on the results of research and the analyze of experts in the field. The study concludes that the main difference in offering activities that promote reading skills is the role of educator who becomes an observer and invisible facilitator allowing child to explore and practice himself experimenting with sounds, letters, words, pictures, etc. The structure of the Paper: The Paper consists of theoretical and practical parts with the the amount of 106 pages, including 24 tables and 1 diagram.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50490
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV