Bērna patstāvības veicināšana 2 - 3 gadu vecumā pirmsskolas vidē
Автор
Kuriņa, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Autores Rūtas Kuriņas kvalifikācijas darbs, “Bērna patstāvības veicināšana 2 -3 gadu vecumā pirmsskolas vidē”, mērķis ir pētīt bērna patstāvības veicināšanas iespējas pirmsskolas vidē. Kvalifikācijas darbu veido četras nodaļas. Pirmajā nodaļā atspoguļots bērna fiziskās attīstības raksturojums, kā arī sociālā, emocionālā un intelektuālā attīstība 2 – 3 gadu vecumā. Otrajā nodaļā, jēdziena patstāvības izpratne un metodes patstāvības rosināšanai. Teorētisko nostādņu apskata pēdējā nodaļa ietver pirmsskolas telpu un vides ieteikumus, kā arī pieaugušā loma bērna attīstībā. Ceturtā nodaļā izstrādāti kritēriji, pēc kuriem vērtētas bērnu patstāvības prasmes. Šajā nodaļā izklāstīta kvalifikācijas darbā izstrādātā pedagoģiskā izmēģinājuma darbības programma, bērnu patstāvības attīstības veicināšanai. Noslēdzoši apkopoti izmēģinājuma darbības gūtie rezultāti un to analīze. Pētījums veikts pirmsskolas izglītības iestādē “X”, kura atrodas lauku rajonā. Novēroti 10 bērni, no kuriem 5 ir zēni un 5 meitenes. Darbs sastāv no 53 lapaspusēm tā skaitā 6 pielikumi un 44 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: Patstāvība, pirmsskolas vide, 2- 3 gadu vecu bērnu attīstība, pirmsskolas izglītība. The qualification paper of Rūta Kuriņa, “Promotion of independence og a child at the age of 2 -3 in a pre- school environment” aims to study the possibilities promoting a child's independence in a preschool environment. The qualification paper consists of four sections. The first chapter reflects the characteristics of the child's physical development, as well as social, emotional, and intellectual at the age of 2-3 years. In the second chapter, the understanding of the concept independence and the methods for encouraging independence. The last chapter of the review of the theoretical framework includes recommendations for the pre-school space and environment, as well as the role of the adult in the child's development. In the fourth chapter, criteria according to which children's independence skills are assessed. A child's development is evaluated by assessing the child's abilities on a range of tasks. This chapter presents the action program of the pedagogical experiment developed in the qualification work, for the promotion of children's independence. Concluding section summarizes the results obtained and analysis. The research was conducted in the pre-school educational institution “X”, which is located in a rural area. 10 children were observed, of which 5 were boys and 5 girls. The work consists of 53 pages, including 6 appendices and 44 references. Keywords: Independence, preschool environment, development of 2-3 year-old children, preschool education.