Show simple item record

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorBatņa, Veronika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:20Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75534
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50496
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis ir noskaidrot pašnovērtētās dienas miegainības, iepriekšējās nakts miega ilguma, parastas darba nedēļas nakts miega ilguma un vizuālās darba atmiņas saistību pusaudžiem. Pētījumā piedalījās 143 dalībnieki (70 sievietes un 73 vīrieši) vecumā no 14 līdz 19 gadiem (M = 16,26, SD = 0,86). Lai novērtētu pusaudžu mieganību, tika izmantota Klīvlendas pusaudžu miegainības aptauja (Spilsbury, Drotar, Rosen, & Redline, 2007), un tika veikta aptaujas sākotnējā adaptācija. Lai novērtētu pusaudžu vizuālo darba atmiņu, tika izmantoti sekojošie testi: Ciparu atmiņas tests (Terman, 1916; modifikācija Vanags, Ekmanis, 2018), Krāsu reakcijas tests (Stroop, 1935; modifikācija Vanags, Ekmanis, 2018) un Kāršu šķirošanas tests (Berg, 1948; modifikācija Vanags, Ekmanis, 2018). Pētījumā novērotas statistiski nozīmīgas negatīvas saistības starp miega aptaujas modrības apakšskalu un vizuālo darba atmiņu. Jo pusaudzis pašnovērtējis savu modrību kā augstāku, jo sliktāks vizuālās darba atmiņas sniegums. Netika konstatētas statistiski nozīmīgas saistības starp iepriekšējās nakts, parastas darba nedēļas dienas nakts miega ilgumu un vizuālās darba atmiņas sniegumu.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between self-reported daytime sleepiness, previous night’s sleep length, regular weekday’s night’s sleep length and visual working memory in teenagers. 143 participants participated in the study (70 females and 73 males) aged 14 to 19 years (M=16,26, SD=0,86). To assess teenager’s daytime sleepiness The Cleveland adolescent sleepiness questionnaire (Spilsbury, Drotar, Rosen, & Redline, 2007) was used and it’s initial adaptation was performed. The following tests were used to assess teenager’s visual working memory: Digit span test (Terman, 1916; modification Vanags, Ekmanis, 2018), Stroop test (Stroop, 1935; modification Vanags, Ekmanis, 2018) and Card sorting test (Berg, 1948; modification Vanags, Ekmanis, 2018). There was a statistically significant negative correlation between sleep questionnaire’s alertness subscale and visual working memory. The higher was the self-reported alertness for the teenager, the worse visual working memory performance was. There was no statistically significant relationship between previous night’s sleep length, regular weekday’s sleep length and visual working memory performance.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectmiega ilgums
dc.subjectdienas miegainība
dc.subjectvizuālā darba atmiņa
dc.subjectvadības funkcijas
dc.subjectpusaudzis
dc.titleMiegainības, miega ilguma un vizuālās darba atmiņas saistība pusaudžiem
dc.title.alternativeThe Relationship Between Sleepiness, Sleep Duration and Visual Working Memory in Adolescents
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record