Studentu sasniegumu motivācijas saistība ar uztverto atbalstu no ģimenes, augstskolas un kursabiedriem
Author
Slepņova, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot kādas saistības pastāv starp studentu sasniegumu motivāciju un uztverto atbalstu no ģimenes, augstskolas un kursabiedriem. Pētījumā piedalījās 62 Latvijas Universitātes studenti (58 sievietes, 4 vīrieši), vecumā no 18 līdz 53 gadiem (M = 24,32 gadi, SD = 5,59). Uztvertā atbalsta mērīšanai tika izmantota “Daudzdimensionālā atbalsta skala” (Multidimensional scale of perceived social support (MSPSS), Zimet, Zahlem, Zimet, & Farley, 1988; latviešu valodā adaptēja Voitkāne, Miezīte, Raščevska, 2004), kura tika paplašināta, lai iekļautu uztverto atbalstu no kursabiedriem, augstskolas kā institūcijas, augstskolas pasniedzējiem un studentu pašpārvaldes. Sasniegumu motivācijas mērīšanai tika izmantota “Sasniegumu motivācijas aptauja” (Smith et al., 2019), kas tika adaptēta darba ietvaros. Pētījuma rezultātu analīze atklāja, ka pastāv vidēji cieša statistiski nozīmīga korelācija starp studentu uztverto atbalstu no ģimenes un sasniegumu motivāciju (rs = 0,40 , p<0,01). Starp studentu uztverto sociālo atbalstu un sasniegumu motivāciju, pastāv vāja statistiski nozīmīga korelācija (rs = 0,25, p<0,05;). Pastāv arī vāja sakarība starp uztverto atbalstu no augstskolas pasniedzējiem un studentu sasniegumu motivāciju (rs = 0,24 , p<0,05). The aim of this research was to determine what relationship exists between students’ achievement motivation and the perceived support from family, fellow students, their university. 62 students from University of Latvia participated in this study (58 females, 4 males), age 18 to 53 (M = 24,32, SD = 5,59). Multidimensional Scales of Perceived Social Support (Multidimensional scale of perceived social support (MSPSS), Zimet, Zahlem, Zimet, & Farley, 1988) was used to measure perceived support, which was adapted into Latvian by S. Voitkane, S. Miezite, M. Rascevska (Voitkāne, Miezīte, Raščevska, 2004), to which categories of perceived support from fellow students, university as an institution, university professors and student body were added. To measure achievements motivation Achievement Motivation Measure was used (Smith et al., 2019) and it was adapted into Latvian as a part of this research. Results showed moderate correlation between perceived support from family and achievement motivation (rs = 0,40, p<0,01). Weak correlation was discovered between perceived social support and achievement motivation (rs = 0,25, p<0,01), perceives support from university lecturers and achievement motivation (rs = 0,24, p<0,05).