Show simple item record

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorJansone, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:27Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75556
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50507
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistības starp vizuālās uzmanības, vizuālās verbālās darba atmiņas, vizuālajām vadības funkcijām un fiziskajām aktivitātēm jauniešiem vecuma grupā no 18 līdz 25 gadiem. Pētījumā piedalījās 57 jaunieši, no kuriem 35 bija sievietes un 22 vīrieši. Pētījumā izmantotās metodes bija Fiziskās aktivitātes aptauja (Mendziņa, 2011, Jansone, 2020), Ciparu atmiņas tests, Krāsu reakcijas tests un Kāršu šķirošanas tests (Vanags, Ekmanis, 2018). Rezultāti norādīja, ka pētījumā aplūkotās kognitīvās funkcijas - vizuālā uzmanība un vizuālās vadības funkcijas neveido saistību ar fiziskām aktivitātes līmeni. Saistība tika konstatētas – fizisko aktivitāšu līmenim ar vizuālās darba atmiņas apakšuzdevumu, kas saistīts ar vizuāli uztvertu ciparu virkņu atcerēšanos un reproducēšanu pretējā virzienā. Pētījumā no trīs izvirzītām hipotēzēm, divas tika noraidītas, viena tika daļēji apstiprināta.
dc.description.abstractThe aim of this study was to find out whether there is a correlation between visual attention, visual verbal working memory, visual executive function and physical activities in the case of young adults between the ages 18 and 25 years. In the study 57 young adults participated, of which 35 were women and 22 were men. The methods used in this study were the Physical activity survey (Mendziņa, 2011, Jansone, 2020), Digit Span test, Stroop test and Card Sorting test (Vanags, Ekmanis, 2018). The results show that the cognitive functions investigated in this study, namely visual attention and visual executive function, do not correlate to the amount of physical activity. A connection was made between the amount of physical activity and the subtask of the visual working memory, which is linked to the memorization of visually perceived number sequences and their reproduction in the opposite direction. Two hypotheses of the three in this study were rejected and one was partially confirmed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectjaunieši
dc.subjectfiziska aktivitāte
dc.subjectvizuālā uzmanība
dc.subjectvizuālās vadības funkcijas
dc.subjectvizuālās darba atmiņa
dc.titleFizisko aktivitāšu saistība ar jauniešu kognitīvajām spējām, vecuma grupā 18-25
dc.title.alternativeThe Relationship Retween Physical Activities and Cognitive Abilities of Young Adults Within Age 18-25 Age Group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record