Show simple item record

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirts
dc.contributor.authorBierne, Beatrise
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:27Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75559
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50509
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv pozitīvas saistības starp metakognitīvajām prasmēm, emocionālo intelektu un skatu punkta ieņemšanu. Pētījumā piedalījās 65 dalībnieki, 51 viena sieviete (78,46%) un 14 vīrieši (21,54%) vecumā no 19-39 gadiem. Pētījuma dalībnieki ir dažādu studiju līmeņa un programmu studenti no četrām Latvijas universitātēm ar izglītības stāžu no 12 - 23 gadiem. Dalībnieku emocionālā intelekta rādītāji tika noteikti ar Emocionālā intelekta aptauju (The Self-Report Emotional Intelligence Test - SREIT, Schutte, Mauloff & Bhullar, 2009). Latvijā aptauju tulkojuši un adaptējuši Viesturs Reņģe un Jeļena Ņižņika (2012). Metakognitīvo prasmju rādītāji tika noteikti ar Metakognīcijas skalu (Metacognitive Awareness Inventory - MAI, Schraw & Dennison, 1994). Latvijā aptauju tulkojis un adaptējis Edmunds Vanags (2018). Skatu punkta ieņemšanas rādītāji tika noteikti ar Starppersonu reakciju aptauju (Interpersonal Reactivity Index - IRI, Davis, 1980). Latvijā aptauju adaptējusi Baiba Blomniece-Jurāne (2005). Pētījuma rezultāti apstiprināja, ka pastāv statistiski nozīmīgas pozitīvas saistības starp metakognitīvajām prasmēm un emocionālo intelektu, emocionālo intelektu un skatu punkta ieņemšanu kā arī skatu punkta ieņemšanu un metakognitīvajām prasmēm. Rezultāti lielā mērā atspoguļo pētījuma teorijā apskatītās un iepriekš izpētītas konstruktu saistības un to nozīmi mācīšanās, emociju vadīšanas, starppersonu attiecību un problēmu risināšanas ietvaros.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to find out whether there was a positive relationship between metacognitive skills, emotional intelligence and perspective taking. The study involved 65 participants, 51 women (78. 46%) and 16 men (21.54%) aged 19-39. Participants who took part in this study are students from four different universities in Latvia, enrolled in various study programs at various study levels. The participants’ emotional intelligence scores were determined by using The Self-Report Emotional Intelligence Test, SREIT (Schutte, Mauloff & Bhullar, 2009). In Latvia, this method was translated and adapted by Viesturs Renge and Jelena Niznika (2012). The metacognitive skills scores were determined by using the Metacognitive Awareness Inventory, MAI (Schraw & Dennison, 1994). In Latvia, this method was translated and adapted by Edmunds Vanags (2018). The perspective taking scores were determined by using the Interpersonal Reactivity Index, IRI (Davis, 1980). This method was translated and adapted for use in Latvia by Baiba Blomniece-Jurane (2005). The results of the study confirmed that there were statistically significant positive relationships between metacognitive skills and emotional intelligence, emotional intelligence and perspective taking, and perspective taking and metacognitive skills. The results reflect, largely, the theoretical bases of these constructs and previous study results regarding their role in learning, emotional regulation, interpersonal relations and problem solving.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectemocionālais intelekts
dc.subjectmetakognitīvās prasmes
dc.subjectskatu punkta ieņemšana
dc.subjectsaistības
dc.titleEmocionālā intelekta, metakognitīvo prasmju un skatu punkta ieņemšanas saistība
dc.title.alternativeRelationship Between Emotional Intelligence, Metacognitive Skills and Perspective Taking
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record