Koriģējoši attīstošā darbība 1.-2. klases skolēniem mācīšanās grūtību mazināšanā vispārizglītojošā skolā
Author
Liepa, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Koriģējoši attīstošā darbība 1.-2. klases skolēniem mācīšanās grūtību mazināšanā vispārizglītojošā skolā Darba autore: Inita Liepa Darba vadītāja: Mg.paed. Egija Laganovska Pētījuma jautājums: Kā koriģējoši attīstošā darbība ietekmē 1. – 2.klases skolēnu ar mācīšanās grūtībām zināšanu un prasmju līmeni Pētījuma priekšmets: Vispārizglītojošās skolas 1. – 2.klases skolēni ar mācīšanās grūtībām Pētījuma objekts: Mācīšanās grūtības 1. – 2.klasē Darba mērķis: Izpētīt 1.-2. klašu skolēnus ar mācīšanās grūtībām un veicināt viņu mācību pamatprasmju apguvi. Diplomdarbs sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tika apskatīta vispārējās izglītības tendences. Īpaša uzmanība tiek pievērsta vispārizglītojošās sākumskolas 1. – 2. klašu skolēnu pedagoģiskās korekcijas pasākumiem mācīšanās grūtību mazināšanai. Dziļāk ir pētīta pedagoģiskās korekcijas pasākumu veidi sākumskolas skolēnu prasmju un zināšanu līmeņa uzlabošanai, pilnveidošanai un nostiprināšanai. Praktiskajā daļā pirmajā etapā autore veica skolēnu sākotnējo pedagoģisko novērošanu. Klašu audzinātājiem tika izdalītas anketas – anketēšana, kura deva iespēju apzināt skolēnu skaitu, kuriem ir mācīšanās grūtības un izanalizēt tās mācību jomas, kuras skolēniem sagādā grūtības. Iegūtā informācija deva iespēju autorei salīdzināt savus novērojumu rezultātus ar skolotāju sniegtajām atbildēm. Uzdevumi: Apzināt pedagoģiski – psiholoģisko literatūru par pētāmo problēmu Iepazīties un analizēt jaunākā skolas vecuma bērnu psihofizioloģisko raksturojumu Izzināt raksturīgākās mācīšanās grūtības 1. – 2.klasē Izstrādāt individuālus vingrinājumus mācīšanās grūtību mazināšanai Izvērtēt pedagoga un vecāku lomu un sadarbību mācīšanās grūtību pārvarēšanā Praktiskajā pētījumā pārbaudīt, kā pedagoģiskais korekcijas darbs ietekmē skolēnu mācīšanās spējas un zināšanu līmeni Pētījuma metodes: Zinātniskās literatūras izpēte 2 Skolēnu pedagoģiskā novērošana (Pielikums 1 ) Aptaujas metode – anketēšana ( Pielikums 2) Koriģējoši attīstošā darbība Pētījuma bāze: No 2019.gada 14.oktobra līdz 2019.gada 7.decembrim tika veikta 1.- 2. klašu skolēnu pedagoģiskā novērošana „X” skolā, kuras laikā tika apzinātas jomas, kuras skolēniem sagādā vislielākās grūtības mācību procesā un mācību vielas apguvē. NNOTATION Job title: Correction developmental action to reduce learning difficulties for pupils of classes 1-2 in a general education school. Author of work: Inita Liepa Supervisor: Mg. paed. Egija Laganovska Question of the study: How the correction developmental action affects the level of knowledge and skills of pupils in classes 1 - 2 with learning difficulties. Subject of the research: Pupils of classes 1 to 2 of general education with learning impairments. Object of the research: Learning impairments in classes 1 – 2. Tasks: To explore learning impairments in pupils in classes 1 – 2 and to promote acquisition of base learning skills. The diploma paper consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part addresses general education trends. Special attention is focused on pedagogical adjustment measures for pupils in classes 1 to 2 of the general education primary school to reduce learning impairments. In-depth studies have been carried out on the types of pedagogical adjustment measures to improve, develop, and strengthen the skills and knowledge levels of primary school pupils. In the first chapter of the practical part, the author has performed initial pedagogical observation of pupils. Questionnaires were distributed to classroom teachers – questionneering, which enabled the identification of pupils with learning impairments and analysis of the areas of learning that are difficult for pupils. The information obtained enabled the author to compare the results of his observations with those of the teachers. Tasks: To identify pedagogically – psychological literature about the researched problem To familiarize and analyse the psychophysiological profiles of school age children To explore the most common learning impairments in Classes 1-2 To develop individual exercises to reduce learning difficulties To assess the role of the teacher and parent and cooperation in learning impairments. Examine the impact of pedagogical adjustment work on the learning capacity and level of knowledge of pupils. 4 Research methodology: Exploration of Literature Pedagogical observation of pupils (Appendix 1) Survey method - Questionnaires (Appendix 2) Trial action Research base: From October 14. 2019 to December 7. 2019, pedagogical observation of pupils in classes 1 to 2 at the school “X” was carried out, identifying the areas with the most difficulties for pupils in the learning process and in the acquisition of the learning subject.