Lasītprasmes veicināšana 1. un 2. klašu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem
Автор
Čukure, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba “Lasītprasmes veicināšana 1. un 2. klašu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem” autore ir Iluta Čukure. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt un pilnveidot lasītprasmi 1. un 2. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Darbā tiek pētīta un analizēta teorētiskā literatūra par lasītprasmi, sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnībām veseluma skatījumā un mācīšanās traucējumiem. Diplomdarba empīriskajā daļā tiek veikts novērojums, agrīnās lasītprasmes testa Dibel Next rudens un ziemas mērījumi, tie tiek analizēti un izstrādātas koriģējoši attīstošo nodarbību plāni turpmākās lasītprasmes veicināšanai. Nodarbību plāni tiek izvērtēti, izmantojot ekspertatzinuma metodi. Analizējot Dibel Next agrīnās lasītprasmes testa rezultātus, var vērot uzlabojumus lielākajai daļai skolēnu. Tas ļauj secināt, ka skolēnu ar mācīšanās traucējumiem lasītprasme tiek veicināta, ja tiek ņemtas vērā vecumposma īpatnības un lasītprasmes jomas, kurās nepieciešams atbalsts un tas tiek sniegts. Atslēgas vārdi: 1. un 2. klašu skolēni, lasītprasme, mācīšanās traucējumi. Diploma thesis "Promoting reading literacy for pupils with learning disabilities in grade 1 and 2 " author is Iluta Čukure. The aim of the diploma thesis is to theoretically and empirically research and improve reading skills for 1st and 2nd grade students with learning disabilities. The diploma work researches and analyzes the theoretical literature on reading skills, the peculiarities of the age of primary school students as a whole and learning disabilities. In the empirical part of diploma thesis observation are made, the autumn and winter measurment of the early reading test Dibel Next are made, analysed and corrective action plans are developed to promote further reading literacy. The lesson plans are evaluated using the method of expert opinion. Analysing the results of the Dibel Next early reading test, it can be concluded that the reading literacy of pupils with learning disabilities is promoted by taking into account the characteristics of the ageing phase and the areas of reading literacy requiring support and providing it. Key words: 1st and 2nd grade students, reading literacy, learning disabilities.