Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorZvejniece, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:33Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75608
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50521
dc.description.abstractIveta Zvejniece Dzīvnieku pasakas kā 3-4 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmētājas pirmsskolas izglītības iestādē Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt tautas pasaku izmantošanas iespējas 3-4 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturota emocionālās attīstības būtība, analizētas 3-4 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskās attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā, kā arī analizēti metodiskie paņēmieni un līdzekļi 3-4 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai. Tiek raksturota pasaku būtība un to iedalījums, arī pedagoģiskā procesa organizēšana un norise, izmantojot dzīvnieku pasakas. Darba praktiskajā pētījuma daļā tiek izstrādāti bērnu emocionālās attīstības vērošanas kritēriji, veikta sākotnējā bērnu vārošana, analizēti tās rezultāti. Izstrādāta pasaku kopa bērnu emocionālās attīstības veicināšanai, bet karantīnas apstākļu dēļ nav iespējama šīs pasaku kopas aprobācija un atkārtota bērnu emociju novērošana, tādēļ analizēta tikai vienas rotaļnodarbības norise un rezultāti, analizētas nodarbības stiprās un vājās puses. Izmantojot teorētiskās literatūras atziņas un daļēji veikto pētījumu, uz pētījuma jautājumu - kā dzīvnieku pasakas sekmē 3-4 gadus vecu bērnu emocionālo attīstību, var atbildēt: ar bērnu vecumam atbilstošām, interesantām pasakām, to klausīšanos, inscenēšanu, emociju analizēšanu, atpazīšanu un demonstrēšanu, ir iespējams sekmēt bērnu emocionālo attīstību. Atslēgas vārdi: emocionālā audzināšana, pozitīvas emocijas, dzīvnieku pasakas, vērtības un attieksme. Darba apjoms: 48 lpp, 1 attēls, 7 tabulas, 51 literatūras avoti, 3 pielikumi.
dc.description.abstractIveta Zvejniece Animal fairy tales as facilitators of emotional development of 3-4 year old children in a pre-school educational institution The aim of the research: to theoretically and practically find out the possibilities of using folk tales in promoting the emotional development of 3-4 year old children in a pre-school educational institution. The theoretical part of the work describes the essence of emotional development, analyzes the regularities of pedagogical and psychological development of 3-4 year old children in the aspect of the researched problem, as well as analyzes methodological techniques and means of emotional development of 3-4 year old children. The essence of fairy tales and their division is described, as well as the organization and course of the pedagogical process using animal fairy tales. In the practical part of the research, the criteria for observing the emotional development of children are developed, the initial boiling of children is performed, and its results are analyzed. A set of fairy tales has been developed to promote children's emotional development, but due to quarantine conditions it is not possible to approbate this set of fairy tales and re-observe children's emotions, therefore only one play and the results are analyzed, strengths and weaknesses are analyzed. Using the findings of the theoretical literature and the performed research, the research question - how animal fairy tales promote the emotional development of 3-4 year old children can be answered: with age-appropriate, interesting fairy tales, listening, staging, emotion analysis, recognition and demonstration, it is possible to promote the emotional development of children. Keywords: emotional upbringing, positive emotions, animal tales, values and attitudes. Thesis consists of: 48 pages, 1 figure, 7 tables, 51 references, 3 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectEmocionālā audzināšana
dc.subjectPozitīvas emocijas
dc.subjectDzīvnieku pasakas
dc.subjectVērtības
dc.subjectAttieksme
dc.titleDzīvnieku pasakas kā 3-4 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmētājas pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeAnimal fairy tales as facilitators of emotional development of 3-4 year old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record