Socializācijas sekmēšana 1.klašu skolēniem ar smagiem garīgiem attīstības traucējumiem
Author
Agafonova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: „Socializācijas sekmēšana 1. klašu skolēniem ar smagiem garīgiem attīstības traucējumiem” Pētījums veikts ar mērķi atklāt piemērotākās pieejas skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem socializācijas sekmēšanai speciālās izglītības iestādes pedagoģiskā procesa ietvaros. Lai sasniegtu minēto mērķi, darbā teorētiski pētīta skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem (GAT) attīstības raksturojums un pedagoģiskās iespējas, galveno uzmanību pievēršot skolēnu socializācijas dažādiem aspektiem, kuras sekmēšanas pedagoģiskais pamatuzdevums ir nodrošināt maksimāli iespējamo skolēnu patstāvību. Empīriskajā daļā raksturots pedagoģiskā darba īpatnības četros pamatvirzienos: pašapkalpošanās un higiēnas prasmes; komunikācija (saskarsme); motorika (kā pašapkalpošanās iemaņu apguves priekšnoteikums); orientācija apkārtnē un sociālajā vidē. Darbs var būt noderīgs speciālās izglītības skolotājiem, studentiem un skolēnu ar smagiem GAT vecākiem. Darba apjoms: 51 lpp., ietver 4 attēlus, 6 tabulas, izmantotas 49 literatūras vienības, pievienoti 5 pielikumi Atslēgvārdi: sākumskolas skolēni ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, socializācija, pašapkalpošanās un higiēnas prasmes, orientācija sociālā vidē, piktogrammas The theme of the diploma: “Promoting socialization for first grade students with severe mental disabilities” The study has been conducted with the aim to discover the most appropriate approaches to promoting the socialization of pupils with severe mental disabilities (SMD) in special educational institutions within the pedagogical process. To achieve that goal the work theoretically studies the characteristics of development and pedagogical possibilities of pupil`s with severe mental disabilities (SMD), focusing on different aspects of pupils' socialization, whose basic pedagogical task is to ensure the maximum possible independence of pupils. The empirical part describes the peculiarities of pedagogical work in four main directions: self-care and hygiene skills, communication (interrelation); motility (as a prerequisite for acquiring self-care skills), orientation in the surroundings and social environment. The work can be useful for special education teachers, students and parents of pupils with severe mental disabilities (SMD). The volume of the work is 51 pages. It contains 4 images, 6 tables. There has been used 49 literature units added 5 attachments. Keywords: primary school pupils with severe mental disabilities, socialization, self-care and hygiene skills, orientation in social environment, pictograms.