Show simple item record

dc.contributor.advisorPraude, Valērijsen_US
dc.contributor.authorVozņuka, Jekaterinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:55:54Z
dc.date.available2015-01-12T06:55:54Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16843en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5052
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractJekaterina Vozņuka Anotācija TERITORIĀLĀ MĀRKETINGA KONCEPCIJAS IZMANTOŠANA LATGALES REĢIONA ATTĪSTĪBĀ PROMOCIJAS DARBS Ekonomikas doktora (Dr.oec.) zinātniskā grāda iegūšanai Promocijas darba mērķis ir izpētīt teritoriālā mārketinga koncepcijas izmantošanas iespējas Latgales reģiona mārketinga stratēģijas izstrādē. Promocijas darbs sastāv no ievada, četrām daļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta. Pirmajā daļā izklāstīta teritoriālā mārketinga koncepcija autores traktējumā - izstrādāta teritoriālā mārketinga definīcija, pamatota tā loma reģionālās attīstības stratēģijas izstrādē un raksturoti galvenie koncepcijas komponenti, kuru vidū īpaša vieta tiek atvēlēta teritorijas mērķtirgiem. Otrā daļa ir veltīta ārvalstu pieredzes analīzei teritoriālā mārketinga jomā, kā arī apskatīti teritoriālā mārketinga pielietošanas gadījumi Latvijā. Iegūtie rezultāti ļāva atklāt gan pozitīvo pieredzi un to noteicošos faktorus, gan arī nepilnības citu valstu praksē, kas jāņem vērā, izstrādājot teritorijas attīstības stratēģiju, balstoties uz teritoriālā mārketinga koncepciju. Trešajā daļā ir izpētīts Latgales reģions kā mārketinga objekts, pamatojoties uz mērķtirgu segmentāciju un to analīzi. Tika noteiktas teritorijas pazīmes, kuras var uzskatīt par teritorijas produktu noteicošajiem komponentiem, izpētīti reģiona iedzīvotāji kā prioritārais mērķtirgus, lai noskaidrotu viņu apmierinātības līmeni ar savu dzīves vietu un motivāciju, kā arī raksturotas reģiona attiecību ar biznesa auditoriju veidošanās tendences un potenciāls. Tika izanalizēta reģiona spēja apmierināt tūristu un atpūtas cienītāju vajadzības, kā arī izpētīta potenciālo apmeklētāju interese par Latgales reģiona tūrisma produktu un atpūtas prioritātes. Ceturtajā daļā izstrādāta Latgales reģiona teritoriālā mārketinga stratēģija, balstoties uz reģiona reālo produktu pozicionēšanu un virzīšanu mērķtirgiem: izvirzīti teritoriālā mārketinga mērķi un uzdevumi Latgales reģiona sociālajā un ekonomiskajā attīstībā, izstrādāti reģiona pozicionēšanas paņēmieni, precizēti reģiona tēlu noteicošie faktori, pamatota mārketinga komunikācijas instrumentu izmantošana un sniegti ieteikumi mārketinga komunikācijas instrumentu izmantošanai, lai virzītu vēlamo pozīciju un veidotu labvēlīgu teritorijas tēlu. Promocijas darba pamatteksts ir izklāstīts 235 lappusēs un ilustrēts ar 62 attēliem un 37 tabulām. Darbā ir 20 pielikumi. Literatūras sarakstā iekļautas 169 literatūras vienības. Atslēgvārdi: attīstība, mērķtirgus, pozicionēšana, segmentācija, teriotoriālais mārketings.en_US
dc.description.abstractPractical application of marketing places concept in the development of Latgale region Abstract The purpose of the promotion paper is to research the possibility to use place marketing concept as part of the marketing strategy for Latgale region. The paper consists of introduction, four chapters, conclusion and suggestions on practical implementation of the research results and list of references. First chapter of the paper contains the author's interpretation of place marketing concept. The definition is provided for place marketing, its role in the designing of regional development strategy is justified. The basic components of the concept are described with the special attention paid to target markets. Second chapter is devoted to empirical analysis of place marketing, along with a review of case studies in Latvia. The results allow to consider the positive experience and factors determining success of place marketing, as well as to note the deficiencies in practice in different countries. The aforementioned facts are obligatory to consider, designing the development strategy on the basis of place marketing. Third chapter contains analyses of Latgale region as the object for place marketing through segmentation and analysis of targeted markets. The analysis includes the following aspects and positions: - existing characteristics of the territory, which are the components defining the key product of this territory; - the level of satisfaction of the residents (who are considered to be a priority target market) with living in that location and their motivation; - tendencies of the businesses in the area, along with the potential for forming relationships with the business sector there; - analysis of the tourist market is provided via the satisfaction level of tourists and the interests and priorities of potential tourist to the area. The fourth chapter contains the place marketing strategy for Latgale region through positioning and promotion of an actual product for the target markets. Targets and tasks of place marketing of Latgale region are identified for socio-economic development. Approaches of positioning are developed for each target markets; as well as factors influential for image of the region are defined. achieve the desired position and form a beneficial image of the territory expressed. The promotion paper consists of 235 pages, illustrated by 62 figures and 38 tables. The paper contains 20 appendices. The list of literature and sources includes 169 titles. Keywords: development, marketing places, positioning, segmentation, target market.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleTeritoriālā mārketinga koncepcijas izmantošana Latgales reģiona attīstībāen_US
dc.title.alternativeTractical application of marketing places ceoncept in the development of Latgale regionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record