Atbalsta sistēma 4. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem X vispārizglītojošā skolā
Autor
Liepiņa, Irita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Iritas Liepiņas izstrādātā diplomdarba „Atbalsta sistēma 4. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem X vispārizglītojošā skolā” mērķis ir teorētiski izpētīt literatūru par mācīšanās traucējumiem un praktiski izvērtēt atbalsta sistēmas efektivitāti skolēniem ar mācīšanās traucējumiem X vispārizglītojošā skolā . Pētījumā tiek meklēta atbilde uz jautājumu – vai atbalsta sistēma veicina sekmīgu iekļaušanos skolēniem ar mācīšanās traucējumiem X vispārizglītojošā skolā? Pētījuma gaitā analizēta zinātniskā literatūra, izglītības normatīvie dokumenti. Pētījuma 1. nodaļā analizēti mācīšanās traucējumi. Mācīšanās traucējumu cēloņi un pazīmes. Piemērojamie atbalsta pasākumi skolā, bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Pētījuma 2. nodaļā analizēta atbalsta sistēma skolā, atbalsta komandas darbs. Atbalsta pasākumi skolēniem ar mācīšanās grūtībām un iekļaujoša skolotāja kompetence Pētījuma 3. nodaļā, izveidots 4.klases skolēnu ar mācīšanās traucējumiem raksturojums, analizēta un izvērtēta atbalsta sistēma skolēniem ar mācīšanās traucējumiem X vispārizglītojoša skolā, kā arī izstrādāti ieteikumi atbalsta sistēmas uzlabošanai. Irita Liepina has written the diploma paper “Support system for 4th grade students with learning disabilities in the X general education school” with the aim of theoretically study the literature on learning disabilities and to effectively assess the support system for students with learning disabilities in the X general education school. The study answers the question of whether the support system contributes to successful inclusion of students with learning disabilities in an X general education school. During the study, scientific literature, educational normative documents are analysed. Chapter 1 of the study analyses learning disabilities. Causes and signs of learning disabilities. Applicable support measures at school, for children with learning disabilities. Chapter 2 of the study analyses the support system at school, supports teamwork. Support measures for students with learning difficulties and inclusive teacher competence Chapter 3 of the study established a description of 4th grade of pupils with learning disabilities, analysed and evaluated the support system for students with learning disabilities in the X general education school, as well as the development of recommendations to improve the support system.