Ar seksuālo izglītību saistīta attieksme, pārliecības un uzvedības nodomi cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem sociālā darba veicēju skatījumā
Author
Muižarāja, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kuras personāla attieksmes un pārliecības prognozē uzvedības nodomu par seksuālo izglītošanu cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem (IAT). Pētījumā piedalījās 50 sociāla darba speciālisti un aprūpētāji, kam ir pieredze darbā ar cilvēkiem ar IAT, no kuriem 49 ir sievietes un 1 vīrietis vecumā no 26 līdz 65 gadiem (M= 41,72; SD=12,37). Tieši šī pētījuma vajadzībām tika izveidota un izmantota Attieksmju un pārliecību par seksuālo izglītošanu cilvēkiem ar IAT aptauja, Uzvedības nodoma aptauja, kā arī demogrāfisko datu aptauja. Tika noskaidros, ka speciālistiem ir vairāk negatīva attieksme pret seksuālo izglītošanu cilvēkiem ar IAT un zema pārliecība par savām zināšanām par seksuālo izglītošanu. Tika noskaidrots, ka specialisti nejūtas ērti runāt par seksualitāti saistītam tēmām cilvēkiem ar IAT un uzskata, ka klientu vecāki nevēlas, lai viņu bērnus seksuāli izglītotu. Taču veicot regresijas analīzi statistiski nozīmīgas sakarības netika atrastas. The aim of the master's thesis is to find out which staff attitudes and beliefs predict behavioral intentions about sexual education for people with ID (intellectual disability). The study involved 50 social work specialists and carers with experience in working with people with ID, of whom 49 are women and 1 man aged 26 to 65 (M = 41.72; SD = 12.37). It was for the purposes of this study that the Attitude and Belifs in Sexual Education for People with ID Survey, Behavioral Intent Survey, and the Demographic Survey were developed and used. It was found that specialists have a more negative attitude towards sexual education for people with IAT and low confidence in their knowledge about sexual education. It was found that specialists do not feel comfortable talking about sexuality issues to people with IAT and believe that clients' parents do not want their children to be sexually educated. However, no statistically significant correlations were found in the regression analysis.