Video materiāli ar subtitriem angļu valodā lasīšanas ātruma un izpratnes paaugstināšanai 11. klasē
Author
Gailīte, Lība Kaiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās ir nepieciešama efektīva lasīšanas izpratne un ātrums, lai atrastu atbilstošu un patiesu informāciju, piemēram, laikrakstos, transporta grafikos un citos rakstveida avotos. Diplomdarba mērķis bija izpētīt, kā video materiālu ar angļu subtitriem pielietošana var palielināt lasīšanas ātrumu un izpratni 11. klasē. Pētījuma metode bija gadījuma pētījums ar 12 skolēnu izlasi. Datu vākšanas gaitā tika veikti skolēnu lasīšanas ātruma un izpratnes mērījumi, ievāktas atgriezeniskās saites anketas un veiktas daļēji strukturētas intervijas ar divām skolotājām. Pētījuma rezultātā tika atklāts, ka nedaudz paaugstinājās lasīšanas ātrums, bet pazeminājās teksta izpratne. Šajā gadījumā video materiāli ar subtitriem pozitīvi ietekmēja lasīšanas ātrumu, taču ir nepieciešami turpmāki pētījumi, lai noteiktu, vai rezultātus var vispārināt. Nowadays efficient reading speed and comprehension are needed to find relevant and truthful information, for example, in news articles or transportation timetables among other textual sources. The aim of the Paper was to explore how the use of video materials with English subtitles can increase reading speed and comprehension in Grade 11. A case study of 12 students was chosen as the method research. Measurements of the students’ reading speed and comprehension, feedback questionnaires and semi-structured interviews with 2 teachers were selected as data collection methods. The results revealed that there was a slight increase in reading speed, but reading comprehension declined. In this case, subtitled videos had a positive effect on reading speed; however, further research is needed to determine if the results could be applied generally.