Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorAizena, Jevgeņija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:06:04Z
dc.date.available2020-06-30T01:06:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76704
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50586
dc.description.abstractDiplomdarbā „IT tehnoloģiju lietojums matemātikas stundās 10. klasē” tika aplūkota IT tehnoloģiju izmantošana mācību procesā vidusskolas matemātikas kursā. Pētījuma mērķis ir izpētīt IT tehnoloģiju izmantošanas iespējas to jēgpilnai pielietošanai 10. klašu matemātikas stundās. Diplomdarba uzdevumi ir analizēt pedagoģijas un matemātikas zinātnieku atziņas par IT tehnoloģiju lietojumu matemātikas stundās, noskaidrot IT tehnoloģiju izmantošanas iespējas tēmās „Ievads vidusskolas matemātikā”, „Leņķa jēdziena paplašinājums trīsstūrī” un „Ģeometriskie pārveidojumi”, izpētīt IT tehnoloģiju lietojumu iespējas 10. klasē. Tika apskatīta IT tehnoloģiju rīku daudzveidība un klasifikācija matemātikas mācīšanai un to pielāgošanas iespējas Latvijas izglītībā atbilstoši vidusskolas matemātikas programmas saturam, kā arī IT tehnoloģiju lietojuma aktualitāte nodarbībām neklātienē. Empīriskā pētījuma ietvaros tika izstrādātas mācību metodes un formas IT tehnoloģiju lietojumam matemātikas mācību procesā. Tika izstrādātas skolēnu aptaujas, patstāvīgie un pārbaudes darbi un analizētas IT tehnoloģiju izmantošanas priekšrocības un trūkumi matemātikas nodarbībās. Pētījuma aktualitāte ir noteicama ar Valsts izglītības likumu, Izglītības standartu, Izglītības paraugprogrammām un mācību stundu vadīšanas kritērijiem, kā arī autores ieinteresētību paaugstināt mācību stundu efektivitāti. Diplomdarbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir trīs apakšnodaļas. Otrajā nodaļā ir divas apakšnodaļas. Diplomdarba apjoms ir 61 lapaspuse ar 58 attēliem un 1 tabulu. Darbā ir 7 pielikumi un ir izmantoti 17 literatūras avoti. Pētījumā tiek secināts, ka IT tehnoloģiju veiksmīgā integrācija mācību procesā palielina skolēnu interesi un motivāciju, veido pareizus matemātiskus priekšstatus, attīsta matemātisko iztēli un vizualizāciju, uzlabo sekmīgumu un veido pozitīvu gaisotni mācību procesā.
dc.description.abstractIn the diploma thesis “The Usage of IT Technologies in 10th Grade Mathematics”, the use of IT technologies in the learning process of a secondary school mathematics course was considered. The aim of the research is to study the possibilities of using IT technologies for their meaningful application in 10th grade mathematics classes. The objectives of the thesis are to analyze the findings of experts in pedagogy and mathematics on the use of IT technologies in mathematics lessons, and to explore the capabilities of IT technologies in topics such as "Introduction to secondary school mathematics", "Extension of the Angle in a Triangle”, and "Geometric Transformations". The thesis examines the versatility and classification of IT technology tools in mathematics education, their implementation in Latvian education according to the secondary school mathematics curriculum, and their applicability in distance learning. Through empirical research, teaching methods and ways of utilizing IT technologies in the mathematics teaching process were developed. Student surveys, assignments and tests were developed and the advantages and disadvantages of using IT technologies in mathematics classes were analyzed. The pertinence of this research is specified in the State Education Law, the Education Standard and Curiculum, the Education Model Programs, and the criteria for lesson management, as well as the author's interest in increasing the efficiency of lessons. The diploma thesis consists of two sections. The first chapter has three subsections and the second chapter has two subsections. The volume of the diploma thesis is 61 pages with 58 figures and 1 table. There are 7 appendices in the work, and 17 literature sources are used. The study concludes that the successful integration of IT technologies in the learning process increases students' interest and motivation, creates correct mathematical ideas, develops mathematical imagination and visualization, improves performance and creates a positive atmosphere in the learning process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectIT tehnoloģijas
dc.subjectVidusskolas matemātika
dc.subjectattālinātās mācības
dc.subjectģeometriskie pārveidojumi
dc.titleIT tehnoloģiju lietojums matemātikas stundās 10. Klasē
dc.title.alternativeThe Usage of IT Technologies in 10th Grade Mathematics
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record