Kritiskās domāšanas metožu un paņēmienu izmantošana latviešu valodas stundās 3. klasē
Author
Aleksūne, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Kritiskās domāšanas metožu un paņēmienu izmantošana latviešu valodas stundās” ir veltīts, lai piemērotu labākās kritiskās domāšanas metodes un metodiskos paņēmienus latviešu valodas stundās 3. klasē. Darba mērķis bija izpētīt, analizēt un izstrādāt kritiskās domāšanas uzdevumu kopu latviešu valodas stundām 3. klasē, atbilstoši kritiskās domāšanas pieejai, pārbaudīt to praksē. Darba teorētiskajā daļā tika studēti un analizēti dažādu autoru pedagoģiskā, psiholoģiskā, zinātniskā literatūra par kritiskās domāšanas pieeju, metodēm un metodisko paņēmienu izmantošanu sākumizglītības posmā. Vienlaikus apzinot kritiskās domāšanas pieejas daudzveidības iespējas mācību procesā, sekmējot skolēnu patstāvīgo domāšanu, spriestspēju, argumentēšanu, vienlaikus pilnveidojot zināšanas latviešu valodā. Praktiskajā daļā tika veikti dažādi uzdevumi, lai izpētītu pieejamākās kritiskās domāšanas metodes un metodiskos paņēmienus latviešu valodas mācību stundā 3. klasē. Mācību procesa novērojumi, pedagogu un skolēnu anketēšanas rezultāti, kā arī pedagoģiskajā izmēģinājumā gūtie dati tika analizēti un apkopoti. Diplomdarba pielikumos ietverti autores izstrādātie mācību stundu plāni, kā arī pievienoti daži skolēnu darbi, kuri tika veikti pedagoģiskajā izmēģinājumā latviešu valodas mācību stundās 3. klasē, izmantojot kritiskās domāšanas metodes un metodiskos paņēmienus. Atslēgvārdi: kritiskā domāšana, domāšana, kritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni latviešu valodas mācību stundā 3. klasē, domāšana. The diploma thesis “The Use og the Techniques of Critical Thinking in Latvian Language lessons” is devoted for choosing and later applying the best practices, methods and methodical techniques for developing critical thinking competence in Latvian language lessons for form 3 students. The aim of the diploma paper is to explore and analyse the available theoretical literature on this matter, as well as to develop a task set which can be used in form 3 Latvian language lessons for improving the students’ critical thinking skills. Also, the developed task set was validated in practical lessons of Latvian language with form 3 students. During theoretical analysis of the literature, the author analysed and explored scientific literature of various researchers in the fields of pedagogy, psychology on matter of critical thinking skills and methods and methodological techniques for improving critical thinking skills in primary students. In the paper’s practical research part the author studied and examined the most common methods and methodological techniques for improving critical thinking, also the observations of the learning process, analysing the students and teachers’ responses to the questionnaires, as well as the data obtained in the pedagogical experiment, were analysed and summarized. The diploma paper supplements consist of the lesson plans created by the author, as well as of some students’ papers, which were completed during the pedagogical experiment in form 3 Latvian language lessons where the methods and methodological techniques for improving the students’ critical thinking. Key words: critical thinking, critical thinking methods and methodological techniques, Latvian language lessons, form 3, thinking.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantojums latviešu valodas mācību stundās 10. klasē
Gžibovska, Daina (Latvijas Universitāte, 2007)Dainas Gžibovskas diplomdarba „Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantojums latviešu valodas mācību stundās 10.klasē” mērķis ir noskaidrot kritiskās domāšanas metožu izmantojuma efektivitāti vidusskolas 10.klasē, skolēniem ... -
Skolēnu loģiskās domāšanas attīstība informātikas stundās sākumskolā
Tolokoncevs, Genādijs (Latvijas Universitāte, 2009)Sākumskolas posmā intensīvi norit skolēna psihiskā attīstība. Kopā ar datorprasmju apgūšanu ir svarīgi lai skolēnam veidotos loģiska domāšana. Sakarā ar to skolēnu loģiskās domāšanas attīstība informātikas stundās ... -
Skolēnu tēlainās domāšanas rosināšana vizuālajā mākslā 8. klasē
Kāle-Pūkaine, Kintija (Latvijas Universitāte, 2016)Pēc autores domām pamatskolas skolēniem ir vāji attīstīta tēlainā domāšana un tā ir zināmā mērā problēma, ka nemitīgi tiek attīstīts bērna intelekts, atstājot novārtā tēlainās domāšanas attīstību. Diplomdarba mērķis – ...