Skolēnu sadarbības prasmju attīstība matemātikas stundās pamatskolā
Author
Jupatova, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Skolēnu sadarbības prasmju attīstība matemātikas stundās pamatskolā” teorētiskajā pamatojumā ir pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sadarbību un sadarbības prasmēm. Bakalaura darba pirmajā daļa tiem aprakstīts sadarbības jēdziens, skolēnu attīstības raksturojums pamatskolas vecumā, sadarbību veicinošās mācību organizācijas formas un metodes, kā arī sadarbības aspekta salīdzinajums starp šobrīd esošo valsts pamatizglītības standartu un jaunajo valsts pamatizglītības standartu. Otrajā daļā veikts pētījums, kurā tika iegūti un analizēti reālo skolotāju ieteikumi sadarbības prasmju attīstībai matemātikas stundās pamatskolā, un atlasīti matemātikas priekšmeta mācību satura elementi, kuru apguvei ir nepieciesama sadarbība. Petījums tika papildināts ar sadarbības prasmes veicinošiem matemātikas mācību stundu paraugiem pamatskolā, izstrādājot kurus, tika izmantoti intervijas rezultāti. Pētījumā izmantotas pētījuma metodes – teorijas analīze, dokumentu analīze, intervija, mācību stundu vadīšana. Bakalaura darba apjoms 70 lappuses. Darbā ietilpst 1 attēls, 2 tabulas, 38 literatūras avoti un 11 pielikumi. Darbs sastāv no ievada, četrām sadaļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Atslēgvārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, mācību metodes, matemātika, macību saturs. The Bachelor's work “Development of Student Collaboration Skills in Maths in Primary School” consists from theoretical justification of pedagogical and psychological scientists about collaboration and collaborative skills. The first part of Bachelor's work describes the concept of collaboration, the characteristics of the development of pupils in primary school, the forms and methods of the training organisation promoting collaboration, and the comparability of the aspect of collaboration between the current national primary education standard and the new national primary education standard. The second part involving the collection and analysis of the recommendations of real teachers for the development of collaborative skills in maths in primary school, and selected elements of the math subjects learning content for which collaboration is needed. The research was supplemented by collaborative skills-enhancing math-school samples in primary school, which developed by results of the interview. There are methods, analysis of the theory, analysis of documents, interview, teaching management. Amount of bachelor's job - 70 pages. It consists from 1 picture, 2 tables, 38 literature sources and 11 attachments. Diploma paper consists from introduction, four sections, conclusions, literature list and attachments. Key words: collaboration, collaborative skills, teaching methods, math, learning content.