Jaunrades veicināšana tēmā:"Gurnu somu izgatavošana" mājsaimniecības mācību priekšmetā 12.klasē
Autor
Šironova, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Jaunrades veicināšana tēmā: „Gurnu somu izgatavošana” mājsaimniecības mācību priekšmetā 12.klasē” mērķis ir izpētīt gurnu somu izgatavošanas iespējas mājsaimniecības stundās 12.klasē, izstrādāt un aprobēt tematisko plānu, kā arī ar dažādu paņēmienu palīdzību veicināt skolnieču jaunradi. Diplomdarbs „Jaunrades veicināšana tēmā: „Gurnu somu izgatavošana” mājsaimniecības mācību priekšmetā 12.klasē” sastāv no 4 nodaļām un 15 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā izpētīta un analizēta literatūra par jaunrades jēdzienu un teorētiskajām nostādnēm. Otrajā nodaļā veikta normatīvo datu analīze, kā arī apkopota informācija par mācību saturu. Mācību saturā iekļautas tēmas par gurnu somu vēsturi, kompozīciju, nepieciešamajiem materiāliem un gurnu somas šūšanas procesu. Trešajā nodaļā veikta vecumposma izpēte, izstrādāts tematiskais plāns un skolēnu darbu vērtēšanas kritēriji. Ceturtajā nodaļā aprakstīta tematiskā plāna aprobācija un veikta iegūto rezultātu analīze. Atslēgas vārdi: jaunrade, dizains, gurnu somas, mājsaimniecība, 12.klase. The aim of the diploma work “Promotion of Creativity in the Topic "Sewing of Belt Bags" in Home Economics in Grade 12” is to study the possibilities of making belt bags in home economics in the 12th grade, develop and approve a thematic plan, as well as to promote students' creativity through various methods. Diploma work “Promotion of Creativity in the Topic "Sewing of Belt Bags" in Home Economics in Grade 12” consists of 4 chapters and 15 subchapters. The first chapter researches and analyzes the literature on the concept of creativity and theoretical approaches. In the second chapter, the analysis of normative data is performed, as well as information about the study content is summarized. The study content includes topics on the history of the belt bags, composition, necessary materials, and the sewing process of the belt bag. In the third chapter, the study of age was performed, and the thematic plan and evaluation criteria of student works were developed. The fourth chapter describes the approbation of the thematic plan and analyzes the obtained results. Keywords: crativity, designe, belt bags, home economics, grade 12th.