Show simple item record

dc.contributor.advisorDaniela, Linda
dc.contributor.authorZveja, Dina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:06:18Z
dc.date.available2020-06-30T01:06:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77011
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50617
dc.description.abstractMaģistra darbā izpētīts, kāds atbalsts paredzēts personām ar mācīšanās traucējumiem Latvijā, Somijā, Vācijā un Kanādā. Secināts, ka Latvijā normatīvie akti neparedz atbalstu šiem studentiem, lai gan valsts ratificētie starptautiskie akti to nosaka. Pārējās valstīs atbalsta pasākumi definēti dažādi. Intervēti studenti, lai izprastu sistēmas praksē. No intervijām secināts, ka pārdomātākās atbalsta sistēmas ir Somijā un Kanādā. Vācijā jaunietes maz izmantojušas atbalsta pasākumus, tāpēc grūti spriest par sistēmas efektivitāti. Izpētīti motīvi, kāpēc studenti izvēlas ne-/atklāt augstākās izglītības iestādei par saviem izaicinājumiem. Secināts, ka būtisks ir atbalsts iepriekšējos izglītības posmos, mācīšanās stratēģiju attīstīšanai un konkurētspējai. Intervijas parādīja, ka mācīšanās traucējumi ietekmē personas priekšstatu par sevi.
dc.description.abstractThis research has been focused on support systems for persons with learning disabilities in Latvia, Finland, Germany and Canada. The study revealed that Latvia’s normative acts do not grant any support for these students while other of the countries define support measures differently. Students were interviewed to find out how these support systems work in practice. From them it was concluded that the most thoughtful support is in Finland and Canada. Students in Germany have not used much support so the efficiency of the system cannot be judged. Reasons were studied for students choosing to reveal to the university about their disability. Study concluded that support in previous education levels is important to develop learning strategies and become competitive as well as that learning disabilities affect person’s view of themselves.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmācīšanās traucējumi
dc.subjectaugstākā izglītība
dc.subjectatbalsta sistēma
dc.subjectgadījuma pētījums
dc.titleAtbalsts augstākajā izglītībā studentiem ar mācīšanās traucējumiem Latvijā, Somijā, Vācijā un Kanādā
dc.title.alternativeSupport Systems in Higher Education for Students with Learning Disabilities in Latvia, Finland, Germany and Canada
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record