dc.contributor.advisor | Daniela, Linda | |
dc.contributor.author | Zveja, Dina | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T01:06:18Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T01:06:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 77011 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50617 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbā izpētīts, kāds atbalsts paredzēts personām ar mācīšanās traucējumiem Latvijā, Somijā, Vācijā un Kanādā. Secināts, ka Latvijā normatīvie akti neparedz atbalstu šiem studentiem, lai gan valsts ratificētie starptautiskie akti to nosaka. Pārējās valstīs atbalsta pasākumi definēti dažādi. Intervēti studenti, lai izprastu sistēmas praksē. No intervijām secināts, ka pārdomātākās atbalsta sistēmas ir Somijā un Kanādā. Vācijā jaunietes maz izmantojušas atbalsta pasākumus, tāpēc grūti spriest par sistēmas efektivitāti. Izpētīti motīvi, kāpēc studenti izvēlas ne-/atklāt augstākās izglītības iestādei par saviem izaicinājumiem. Secināts, ka būtisks ir atbalsts iepriekšējos izglītības posmos, mācīšanās stratēģiju attīstīšanai un konkurētspējai. Intervijas parādīja, ka mācīšanās traucējumi ietekmē personas priekšstatu par sevi. | |
dc.description.abstract | This research has been focused on support systems for persons with learning disabilities in Latvia, Finland, Germany and Canada. The study revealed that Latvia’s normative acts do not grant any support for these students while other of the countries define support measures differently. Students were interviewed to find out how these support systems work in practice. From them it was concluded that the most thoughtful support is in Finland and Canada. Students in Germany have not used much support so the efficiency of the system cannot be judged. Reasons were studied for students choosing to reveal to the university about their disability. Study concluded that support in previous education levels is important to develop learning strategies and become competitive as well as that learning disabilities affect person’s view of themselves. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | mācīšanās traucējumi | |
dc.subject | augstākā izglītība | |
dc.subject | atbalsta sistēma | |
dc.subject | gadījuma pētījums | |
dc.title | Atbalsts augstākajā izglītībā studentiem ar mācīšanās traucējumiem Latvijā, Somijā, Vācijā un Kanādā | |
dc.title.alternative | Support Systems in Higher Education for Students with Learning Disabilities in Latvia, Finland, Germany and Canada | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |