Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorManakova, Žanna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:06:24Z
dc.date.available2020-06-30T01:06:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77165
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50626
dc.description.abstractDiplomdarbā tika pētīts un analizēts kritiskās domāšanas jēdziens dažādu autoru skatījumā, kritiskās domāšanas pieeja, metodes un metodiskie paņēmieni sociālo zinību mācību stundās 6. klasēs. 21. gadsimtā Latvijā ir nepieciešami domājoši pilsoņi, kuri būs spējīgi risināt aktuālus sabiedrībā problēmjautājumus par globālo sasilšanu, piesārņotību, ūdens trūkumu, nepieciešamību pēc veselības aprūpes. Lai šos jautājumus viņi varētu risināt, ir nepieciešams sagatavot tādu paaudzi, kas būtu gatavi radoši un atšķirīgi domāt, gatavi mūžīgi mācīties, radot novatoriskus un ilgstošus risinājumus. Izglītība mainās un virzās uz lietpratību, kur zināšanas vairs nebalstās uz apjomu, bet gan šo zināšanu pielietošanu dzīvē, būtības izpratni un padziļinātu mācīšanos. Lai sekmīgi varētu realizēt mācīšanās pieejas maiņu, ir nepieciešami metodiskie atbalsta līdzekļi skolotājiem un arī pašu skolotāju vēlēšanās plānot mācību stundas, izmantojot kritiskās domāšanas attīstīšanas pieejas trīsfāžu modeli. Diplomdarbā veikts pētījums par kritiskās domāšanas pieejas, metožu un metodisko paņēmienu izmantošanas iespējām sociālo zinību stundās un piedāvāti mācību stundu plāni sociālo zinību stundām 6.klasēs atbilstoši kritiskās domāšanas pieejai. Atslēgvārdi Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas trīs fāžu modelis, padziļināta domāšana, caurviju prasme sociālās zinības.
dc.description.abstractThe Paper researches and analyses the concept of critical thinking from the point of view of various authors, as well as studies the critical thinking approach methods and methodological techniques that might be used during Social Science lessons in Forms 6. In the 21st century, Latvia needs thinking citizens who are able to solve topical social issues about global warming, pollution, water scarcity, and the need for health care. In order to address these issues, it is necessary to prepare a generation that is ready to think creatively and differently, ready to learn for the whole life and make innovative lasting solutions. The essence of education is changing and moving towards competence, where knowledge is no longer based on the volume, but on the application in real life, on understanding things around us for a hands- on in-depth learning. In order to successfully implement the changes in learning approach, methodological support tools are needed, as well as the teachers’ readiness to plan lessons using the threephase model of critical thinking development approach. The Diploma Paper includes research on the possibilities of using the critical thinking approach, methods and techniques for Social Science lessons and offers lesson plans to be used with Forms 6 in accordance with the critical thinking approach. Key words: Critical thinking, critical thinking three-phase model, in-depth thinking, cross-cutting skills, Social Science
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKritiskā domāšana
dc.subjectkritiskās domāšanas trīs fāžu modelis
dc.subjectpadziļināta domāšana
dc.subjectsociālās zinības
dc.titleKritiskās domāšanas pieejas un metodisko paņēmienu izmantošana sociālajās zinībās 6. klasēs
dc.title.alternativeCritical Thinking Approach, Methods and Methodology in Teaching Social Science in Forms 6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record