• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Savstarpējā mentordarbība topošo speciālās izglītības skolotāju labizjūtai

Thumbnail
View/Open
299-77213-Imaka_Sanita_si17026.pdf (1.486Mb)
Author
Imaka, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra – skolotāja pieredzes darba “Savstarpējā mentordarbība topošo speciālās izglītības skolotāju labizjūtai” mērķis ir izpētīt, kā savstarpējā mentordarbība var sekmēt topošo speciālās izglītības skolotāju labizjūtu darba un studiju procesā. Tika veikts aptaujas pētījums, lai noskaidrotu speciālās izglītības skolotāju labizjūtu, un gadījuma pētījums, lai veiktu savstarpējo mentordarbību topošo speciālās izglītības skolotāju labizjūtas veicināšanai un izvērtētu savstarpējās mentordarbības atbalstu topošo speciālās izglītības skolotāju labizjūtā. Datu ieguvei tika izmantotas anketas un intervijas ar speciālās izglītības skolotājiem, topošo speciālās izglītības skolotāju naratīvi, refleksijas un dienasgrāmatas. Pētījuma rezultātā izpētītas savstarpējās mentordarbības veikšanas iespējas un izstrādāti priekšlikumi topošo speciālās izglītības skolotāju karjeras attīstībai un labizjūtas nostiprināšanai.
 
The aim of the Master's Paper-Teacher’s Portfolio “Mutual Mentoring for the Well-being of Future Special Education Teachers” is to study how mutual mentoring can promote the well-being of future special education teachers in the work and study process. A survey was conducted to find out the well-being of special education teachers and a case study was conducted to implement mutual mentoring in promoting the well-being of future special education teachers and evaluate the support of mutual mentoring in the well-being of future special education teachers. Questionnaires and interviews with special education teachers, narratives of future special education teachers, reflections and diaries were used to obtain the data. As a result of the research, the possibilities of mutual mentoring have been researched and proposals for the career development and strengthening of well-being of future special education teachers have been developed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50630
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV