Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorGaile, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:06:29Z
dc.date.available2020-06-30T01:06:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77297
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50636
dc.description.abstractNeirozinātnes pētījumi liecina, ka multisensorā mācīšanās pieeja ir cilvēkam visefektīvākais un dabiskākais mācīšanās veids. Šī pieeja paredz divu vai vairāku sensoro maņu (redzes, dzirdes, taustes, garšas un ožas) vienlaicīgu iesaisti aktīvā izziņas procesā. Rietumu kultūrā, kultūrvēsturisku un sociālu faktoru ietekmē, redze un dzirde tika pasludinātas par augstākajām maņām, devalvējot ožas maņu un atstājot to novārtā gan pētniecības, gan attieksmes, gan izmantošanas ziņā. Šis faktors tiešā veidā ietekmējis arī izglītības sfēru: ožas maņa, līdzās garšas maņai, ir mācību procesā mērķtiecīgi visretāk izmantotā un integrētā sensorā maņa. Maģistra darba mērķis ir aktualizēt ožas maņas izmantošanu mācību procesā, multisensorās mācīšanās pieejas ietvaros. Tas tiek īstenots, pirmkārt, veicot padziļinātu zinātnisko pētījumu un literatūras analīzi, otrkārt, izpētot sākumskolas skolotāju izpratni un vērtējumu saistībā ar multisensoro mācīšanās pieejas un ožas maņas integrēšanu mācību procesā. Izpētes rezultātā izdarīti secinājumi un sastādīti vispārīgi ieteikumi skolotājiem par ožas maņas iespējamo izmantošanu mācību procesa ietvaros. Maģistra darbu veido ievads, trīs nodaļas, nobeigums un pielikumi. Darbā iekļauti 23 attēli, 10 tabulas, 6 pielikumi, 148 literatūras avoti. Darbs oriģināli rakstīts latviešu valodā. Darba vadītāja: Dr. paed., asoc.prof. Ieva Margeviča-Grinberga.
dc.description.abstractNeuroscience research shows that multisensory learning approach is the most effective and natural way of learning. This approach involves simultaneous use of two or more senses (sight, hearing, touch, taste and smell) in an active cognitive process. In the Western culture, under the influence of cultural, historical and social factors, sight and hearing were declared as the “highest” senses, devaluing the sense of smell and neglecting it in terms of research, attitude and use. This factor has also directly affected the field of education: the sense of smell, along with the sense of taste, is the least purposefully used and integrated sense in the learning pro-cess. The aim of this Master's Thesis is to promote the use of the sense of smell in the learning process, within the framework of the multisensory learning approach. This is done, firstly, through in-depth scientific research and literature analysis, and secondly, by exploring the primary school teachers’ understanding and assessment of the integration of multisensory learning approach in general and olfactory sense in particular in the learning process. As a re-sult of the research, several conclusions were drawn and some recommendations were made for the teachers about the possible use of the sense of smell in the learning process. The Master's Thesis consists of an introduction, three chapters, and a conclusion. The work also includes 23 figures, 10 tables, 6 appendices, 148 literature sources. The original lan-guage of the paper is Latvian. Supervisor: Dr. paed., asoc.prof. Ieva Margeviča-Grinberga.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmultisensorā mācīšanās pieeja
dc.subjectožas maņa
dc.subjectsensorās maņas
dc.subjectneiro-mīti
dc.subjectēteriskās eļļas
dc.titleOžas maņa multisensorās mācīšanās pieejā: sākumskolas skolotāju vērtējums
dc.title.alternativeThe Sense of Smell in Multisensory Learning Approach: Evaluation by Elementary School Teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record