Augstskolas studentu digitālās caurviju kompetences konceptualizācija
Author
Oļesika, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba temats ir “Augstskolas studentu digitālās caurviju kompetences konceptualizācija”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt augstskolas studentu digitālās caurviju kompetences jēdziena būtību, struktūru, īstenošanu un indikatorus tās pilnveidei studiju procesā. Maģistra darba teorētiskajā daļā tiek aplūkota caurviju kompetenču novērtējuma aktualitāte, digitālās kompetences jēdziena būtība, digitālās kompetences un digitālās pratības jēdzienu salīdzinošā analīze, kā arī labās prakses piemēru apkopojums un analīze digitālās kompetences apguvē un novērtēšanā. Maģistra darba empīriskajā daļā izveidots digitālās kompetences koncepts un adaptēta digitālās kompetences novērtēšanas un mērīšanas metodoloģija, izmantojot kontentanalīzes metodi kategorizētas un analizētas digitālās kompetences izpausmes astoņās profesionālās jomās. Maģistra darba noslēguma daļā tika izstrādātas rekomendācijas izglītības politikas veidotājiem, augstākās izglītības institūcijām, augstskolas docētājiem un studentiem par digitālās kompetences apguvi un novērtēšanu augstākajā izglītībā. Theme of Master thesis is “Conceptualization of higher education student’s digital transversal competence”. The aim of the Master's thesis is to study the essence, structure, implementation and indicators of the concept of digital transversal competence of university students for its improvement in the study process. Theoretical part of the master's thesis includes relevance of the assessment of transversal competencies, the essence of the concept of digital competence, digital competence and digital literacy comparative analysis, collection and analysis of good practice examples in digital competence acquisition and assessment. In the empirical part of the master's thesis, the concept of digital competence is developed and the methodology of digital competence assessment and measurement is adapted, content analysis method was used to classify and analyze the expression of digital competence in eight professional areas. In the final part of the master's thesis, recommendations were developed for education policy makers, higher education institutions, university lecturers and students on the acquisition and assessment of digital competence in higher education.